top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

טארט שוקולד לבן קרמל ופופקורן


את הטארט הזה, יצרתי בעבר על פי טעמה של הדר. הדר מצידה ביקשה רק עוגות מוס, ורציתי להוכיח לה שניתן להכין גם טארטים של טעמי שחיתות. הכנתי את הבצק הפריך הקבוע שלי, משחתי מעל שכבת קראנץ' עם שוקולד לבן מקורמל (בלונדי), מעל יצקתי שכבה דקה של טופי קרמל את שאר הקלתית מילאתי בגנאש שוקולד לבן. לא וזה לא הכל... מעל הכל ערמתי מלא פופקורן מקורמל... ואכן, התשואות ליופיו של הטארט ולאחר מכן לטעמו הנפלא הוכיחו להדר שגם טארט יכול להיות נהדר. וכעת, הדר ביקשה שאשחזר את אותו הטארט והנה הוא לפניכם במלא תפארתו.


טארט שוקולד לבן קרמל ופופקורן

תבנית טארט 22

 

בצק פריך:

100 ג' חמאה

170 ג' קמח (כוס ורבע)

50 ג' אבקת שקדים (חצי כוס)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

10 ג' סוכר וניל (כף/שקיק)

2 ג' מלח (רבע כפית)

ביצה

קראנץ בלונדי:

30 ג' שוקולד בלונדי (לבן מקורמל)

50 ג' מחית פרלינה/נוגט (שליש כוס)

20 ג' פניני קראנץ' קרמל (כף)

60 ג' שבבי פייטה/ קורנפלקס תירס טבעי גרוס (כוס)

טופי קרמל:

3 ג' ג'לטין+15 מ"ל מים קרים

135 ג' סוכר (2/3 כוס)

100 מ"ל שמנת מתוקה (חצי כוס)

100 ג' חמאה רכה

קורט מלח


גנאש שוקולד לבן:

250 ג' שוקולד לבן

125 ג' שמנת מתוקה (חצי כוס+כף)

5 ג' תמצית וניל (כפית)


פופקורן מקורמל:

100 ג' פופקורן מוכן

140 ג' סוכר (2/3 כוס)

60 מ"ל מים (רבע כוס)

100 ג' סירופ גלוקוזה (חצי כוס)

25 ג' חמאה

5 ג' תמצית וניל (כפית)




אופן ההכנה

בצק:

במעבד מזון מערבלים קמח, אבקת שקדים, אבקת סוכר, סוכר וניל ומלח. מוסיפים חמאה ומעבדים לפירורים. מוסיפים ביצה ומעבדים לבצק. עוטפים בניילון נצמד ומקררים לפחות שעה. מרדדים בצק על משטח מקומח, קורצים עיגול בקוטר 22 ובעובי 3 מ"מ. משמנים רינג בחמאה רכה, מלבישים את הבצק על הרינג, מהדקים היטב בדפנות הרינג, מחוררים קלות במזלג ומקפיאים חצי שעה. מחממים תנור ל-170 מעלות, מניחים על גבי הבצק הקפוא, נייר אפייה עם משקולת דגנים (חומוס או שעועית) ואופים אפייה עיוורת כ-15 דקות לאפייה חלקית, מסירים את המשקולת ואופים אפייה נוספת כ- 15 דקות עד להזהבה מלאה. מצננים.


קראנץ' בלונדי:

ממיסים בפולסים במיקרוגל את השוקולד הלבן המקורמל (בלונדי). מערבבים פנימה את מחית הפרלינה או הנוגט ותערובת אחידה. מקפלים פנימה את פניני הקראנץ' (סוכריות קטנות בטעם קרמל) ושבבי הפייטה (שבבי וופל מקורמל) באופן שווה. מורחים בעזרת פלטה מדורגת את הקראנץ' על גבי הקלתית ומקררים להתייצבות כחצי שעה.


טופי קרמל:

מערבבים ג'לטין עם מים קרים, משהים 10 דקות בטמפרטורת החדר וממיסים 30 שניות במיקרוגל.

בתוך סיר עם תחתית עבה, מקרמלים את הסוכר. במקביל, מחממים את השמנת המתוקה.

כשהקרמל מקבל צבע ענברי, יוצקים את השמנת בהדרגה ובזהירות ומערבבים היטב. מסירים מהכיריים, מוסיפים חמאה ומלח וטורפים להמסה ולאיחוד. מצננים מעט ויוצקים על גבי שכבת הקראנץ. מקררים להתייצבות כחצי שעה.


גנאש שוקולד לבן:

מניחים את השוקולד בתוך קערה חסינת חום וממיסים בפולסים במיקרוגל. מרתיחים יחד שמנת מתוקה ותמצית וניל ויוצקים על גבי השוקולד המומס, טורפים היטב לגנאש חלק. יוצקים על גבי שכבת הקרמל ומקררים להתייצבות כשעתיים.


פופקורן מקורמל:

בסיר רחב ושטוח, מרתיחים יחד סוכר עם סירופ גלוקוזה ומים עד קבלת קרמל בהיר. מוסיפים מעט מלח ומערבבים. מוסיפים את החמאה והוניל ומערבבים היטב. מנמיכים את הלהבה, מוסיפים את הפופקורן ומערבבים היטב עד לציפוי מלא של הפופקורן בקרמל. משטחים את הפופקורן בשכבה אחידה על משטח שיש משומן ומצננים היטב. עורמים בצורה אקראית על גבי הטארט. שומרים במקרר בכלי אטום.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page