top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת מוס קינדר בואנו

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


הבת שלי הדר, אוהבת לאתגר אותי באפייה. כששירתה כמש"קית ת"ש דאגה שאכין לכל חייל ומפקד עוגה לקבלת דרגה, יום הולדת או סתם כך ללא סיבה. כשהחברה שלה השתחררה היא ביקשה שאכין עוגה בטעם קינדר בואנו. אילתרתי עוגה שזכתה בתואר "העוגה הכי טעימה שאכלנו אי פעם ולא רצינו שתגמר".

מאז, הכנתי אותה אין ספור פעמים ובכל פעם בתבנית ובציפוי אחר. אז פעם קיבלה העוגה לבוש גלאסז' סגול ופעם לב אדום, פעם ציפוי שוקולדי ואפילו בתבניות אישיות.

זה מה שאני אוהבת במטבח, לאלתר, להפוך את זה לשלך, להתאים לבעל האירוע או סוג החגיגה. כל עוגה והאופי שלה, שאחת לא תהה דומה לשניה. לא חשוב באיזה ציפוי תבחרו, תמנפו את זה לאירוע ולמצב הרוח שלכם.

עוגת מוס קינדר בואנו - תבנית 18

 

חומרים

בסיס קראנץ':

75 ג' שוקולד חלב

50 ג' חמאה

60 ג' קרם נוגט (רבע כוס)

60 ג' שבבי פייטה (כוס)

מוס:

8 ג' ג'לטין (2 כפיות)

40 מיל' מים קרים (3 כפות)

120 מיל' שמנת מתוקה (חצי כוס)

5 מיל' מחית וניל (כפית)

200 ג' ממרח נוגט אגוזים של "השחר העולה" (3/4 כוס)

100 ג' שוקולד לבן

50 ג' חמאה

500 מיל' שמנת מתוקה

4 יח' קינדר בואנו (2 אריזות)

ציפוי קקאו:

5 ג' ג'לטין (כפית)

25 מיל' מים (2 כפות)

120 מיל' חלב (חצי כוס)

180 ג' סוכר (3/4 כוס)

20 גרם סירופ תירס (כף)

60 ג' קקאו (חצי כוס)

120 מיל' שמנת מתוקה (חצי כוס)

ציפוי גלסאז' צבעוני:

9 ג' ג'לטין (2 כפיות)

45 מיל' מים (3 כפות)

50 מיל' מים (1/3 כוס)

100 ג' סוכר (חצי כוס)

100 ג' סירופ גלוקוזה (1/3 כוס)

100 ג' חלב מרוכז (1/3 כוס)

200 ג' שוקולד לבן

צבע מאכל רצוי

ציפוי ריסוס שוקולד:

80 ג' חמאת קקאו

160 ג' שוקולד לבן

צבע מאכל לשוקולד רצוי

 

אופן ההכנה

בסיס:

ממיסים יחד שוקולד וחמאה, מערבבים פנימה נוגט לתערובת חלקה ומקפלים פנימה שבבי פייטה. מהדקים היטב בבסיס תבנית מרופדת נייר אפייה.

*אם בוחרים להכין בתבנית סיליקון אז מכינים קודם את המוס ולאחר הקפאה מהדקים היטב בצורה אחידה בעזרת פלטה את הקראנץ' על גבי המוס.

מוס:

בקערית חסינת חום מערבבים יחד ג'לטין ומים. משהים 10 דק' בטמפ' החדר. ממיסים 30 שניות במיקרוגל. מרתיחים בקלחת 120 שמנת עם מחית וניל. מניחים שוקולד וממרח נוגט בקערה חסינת חום, יוצקים את השמנת מעל וטורפים להמסה. מגררים פנימה את החמאה ומאחדים. מוסיפים את הג'לטין המומס ומערבבים בבלנדר מוט. מניחים 15 דק' בטמפ' החדר. מקציפים 500 שמנת למרקם רך כיוגורט ומקפלים עם המסה. יוצקים על גבי בסיס הקראנץ' - או לתוך תבנית סיליקון, ומקפיאים 4-6 שעות.

ציפויים לבחירה:

קקאו - בקערית חסינת חום מערבבים ג'לטין ומים. משהים 10 דק' בטמפ' החדר. ממיסים 30 שניות במיקרוגל. בקלחת מרתיחים יחד חלב, סוכר, סירופ תירס וקקאו. מערבבים להמסה. מסירים ומוסיפים שמנת וג'לטין, מערבבים היטב ומצננים לטמפ' החדר. מחלצים את העוגה מהתבנית, מניחים רשת תנור על תבנית חד פעמית גדולה ומניחים את העוגה על הרשת. יוצקים את הצפוי בצורה אחידה על העוגה.

גלסאז' - בקערית חסינת חום מערבבים ג'לטין עם 45 מים. משהים 10 דק' בטמפ' החדר, ממיסים 30 שניות במיקרוגל. בקלחת מרתיחים יחד מים, סוכר, גלוקוזה וחלב מרוכז. מניחים את השוקולד בקערה חסינת חום ויוצקים את המסה מעל. ממיסים, מוסיפים ג'לטין וצבע מאכל רצוי, טוחנים בבלנדר מוט, מצננים לטמפ' החדר ומצפים את העוגה כמו שהזכרתי למעלה.

ריסוס - מניחים בנפרד בקערית חסינת חום חמאת קקאו ושוקולד. ממיסים כל קערית בנפרד ומאחדים ביניהם. מוסיפים צבע מאכל לשוקולד וטוחנים בבלנדר מוט. מצננים לטמפ' של 45-50 מעלות ומרססים באופן אחיד על העוגה.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page