top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

טארט אוראו



טארט אוראו, לא כזה שעשוי מעוגיות אוראו טחונות, אלא מבצק ביתי שמכינים מאבקת קקאו כהה שחורה שניתן להשיג בכל חנות חומרי גלם לאפייה. בעבר, פרסמתי כאן בבלוג מתכון לעוגיות אוראו, אז הטארט שלנו עשוי מאותו בצק שריח האוראו נודף ממנו כבר בזמן הכנתו,ומתפשט בכל הבית בעת האפייה.

והטעם? אצלי באמת חשבו שאלא עוגיות אוראו טחונות... הטארט עשוי משלוש שכבות בצק מלאות בגנאש שוקולד לבן מוקצף, ומעוטר בעוגיות אוראו קטנות ממולאות בקרם חמאה.

טארט אוראו

 

חומרים

בצק:

280 ג' קמח (2 כוסות)

150 ג' אבקת סוכר (כוס ורבע)

100 ג' אבקת קקאו שחור (3/4 כוס)

220 ג' חמאה רכה

2 חלמונים

5 מ"ל תמצית וניל (כפית)

6 ג' אבקת סודה לשתיה (3/4 כפית)


גנאש שוקולד לבן מוקצף:

40 ג' סירופ תירס / גלוקוזה

180 מ"ל שמנת מתוקה (1)

5 מ"ל מחית וניל (כפית)

350 ג' שוקולד לבן

330 מ"ל שמנת מתוקה (2)

מלית לעוגיות:

30 ג' חמאה רכה

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

25 ג' גבינת שמנת בטמ' החדר (כף גדושה)

3 מ"ל תמצית וניל (חצי כפית)







 

אופן ההכנה

בצק:

במיקסר עם וו גיטרה, מקרימים חמאה ואבקת סוכר לקרם אחיד. מוסיפים חלמונים ותמצית וניל ומעבדים לאיחוד. מנפים יחד קמח, אבקת קקאו, סודה לשתייה ומוסיפים בבת אחת לקערת המיקסר ומערבלים לאיחוד.

עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומקררים שעתיים.


גנאש שוקולד לבן מוקצף:

מרתיחים יחד בקלחת, סירופ גלוקוזה עם שמנת מתוקה (1) ומחית וניל. מניחים את השוקולד הלבן בתוך קערה חסינת חום, ויוצקים את השמנת הרותחת על גבי השוקולד. טורפים לקבלת גנאש חלק, רצוי לטחון עם בלנדר מוט.

מוסיפים פנימה את השמנת המתוקה הקרה (2), ןטורפים לאיחוד מלא. עוטפים בניילון נצמד ומקררים 8 שעות.


מלית לעוגיות:

במיקסר עם וו גיטרה, או באופן ידני בתוך קערה עם מרית, מאחדים יחד חמאה וגבינת שמנת למשחה חלקה, מוסיפים תמצית וניל, מנפים מעל אבקת סוכר ומערבבים לאיחוד. מעבירים לשקית זילוף ומקררים חצי שעה.


אפייה והרכבה:

מרדדים את הבצק הקר על נייר אפייה ללא קימוח נוסף, בעזרת רינג בקוטר 24 קורצים עיגול, ובעזרת רינג בקוטר 12 קורצים עיגול פנימי. מסירים שאריות וקורצים 2 עיגולים נוספים. בבצק שנותר קורצים עוגיות לעיטור. אופים 160 מעלות, 15 דקות ומצננים.

מניחים את הגנאש הקר בתוך קערת המיקסר עם בלון הקצפה,מקציפים במהירות בינונית עד לקבלת קרם יציב מאוד הניתן לזילוף,ומעבירים לשק זילוף עם צנטר משונן. מניחים שכבת בצק אחת על צלחת הגשה, ומזלפים תלוליות גנאש בצורה צפופה. מניחים מעל שכבת בצק נוספת ומזלפים עלייה באותו האופן,מסיימים בשכבת בצק אחרונה ומזלפים גם אותה. מניחים קרם חמאה בין שתי עוגיות אוראו ומניחים לעיטור על גבי הקרם החותם את הטארט. מקשטים בצורה חופשית בפרחי מאכל ובפרליני שוקולד.













0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page