top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת מוס חמאת בוטנים

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


היום יום הולדת לעומר הבכור שלי. תמיד מתקשה בבחירת הכנת עוגה עבורו, כי עומר לא אוהב מתוק, ומבחר הטעמים שהוא אוהב, מצומצם. עומר אוהב חמאת בוטנים, בעיקר במוקפץ. עבור שחרורו מצה"ל, רקחתי את טארט חמאת הבוטנים עם הריבה האדומה שנמצאת כאן בבלוג. ומשום שגם החברים של עומר אוהבים חמאת בוטנים, אז השנה הכנתי 4 מרקמים של חמאת בוטנים בעוגה אחת: בסיס עוגת חמאת בוטנים, קראנץ' שוקולד - בוטנים, מוס חמאת בוטנים וציפוי שוקולד בעיטור חמאת בוטנים. עוגת מוס נפלאה שמכינים בפשטות. יום הולדת שמח בן אהוב שלי, הלוואי וארקח לך עוד המון עוגות עם חמאת בוטנים.

עוגת מוס חמאת בוטנים

תבנית 24

 

חומרים

עוגת בסיס:

100 ג' חמאה

75 ג' סוכר חום (שליש כוס)

2 ביצים

50 ג' חמאת בוטנים קראנץ' (עם בוטנים) (3 כפיות)

40 ג' סירופ תירס או גלוקוזה (2 כפות)

90 ג' קמח (2/3 כוס)

4 ג' אבקת אפייה (3/4 כפית)

80 ג' אבקת שקדים (3/4 כוס)

50 מ"ל שמנת מתוקה (רבע כוס)

5 מ"ל תמצית וניל (כפית)



שכבת קראנץ':

50 ג' שוקולד חלב

60 ג' מחית פרלינה (שליש כוס)

40 ג' שבבי פייטה (חצי כוס + כף)

40 ג' בוטנים קלויים גרוסים (רבע כוס + כף)

1 ג' מלח (קורט מלח)

מוס חמאת בוטנים:

6 ג' ג'לטין + 30 מ"ל מים קרים

200 מ"ל חלב (כוס)

10 ג' סוכר וניל (כף/שקיק)

20 ג' דבש (כף)

65 ג' סוכר (שליש כוס)

4 חלמונים

280 ג' חמאת בוטנים (כוס + כף)

500 מ"ל שמנת מתוקה (2.5 כוסות)


ציפוי גנאש:

250 ג' שוקולד חלב

150 מ"ל שמנת מתוקה (3/4 כוס)

20 ג' סירופ תירס / גלוקוזה (כף)


עיטור:

25 ג' חמאת בוטנים (כף)

שבבי שוקוצ'יפס חמאת בוטנים

בוטנים קלופים קלויים

פניני קראנץ'



אופן הכנה

עוגת בסיס:

במיקסר וו גיטרה, מקרימים חמאה וסוכר לקרם אחיד. מוסיפים ביצה אחר ביצה עד להטמעה. מערבבים יחד חמאת בוטנים וסירופ תירס ומוסיפים. מערבבים יחד שמנת מתוקה עם תמצית וניל ומוסיפים. מנפים מעל אבקת שקדים, אבקת אפייה וקמח ומערבלים לאיחוד. יוצקים לתבנית מרופדת נייר אפייה ואופים 160 מעלות כרבע שעה להזהבה. מצננים.


שכבת קראנץ':

ממיסים את השוקולד ומערבבים יחד עם הפרלינה. מערבבים פנימה שבבי פייטה, מלח ובוטנים גרוסים לתערובת הומוגנית ומשטחים בעזרת פלטה על עוגת הבסיס, בשכבה אחידה ודקה. מקפיאים להתייצבות עד השלב הבא.


מוס חמאת בוטנים:

מערבבים את הג'לטין עם המים הקרים, משהים עשר דקות בטמפרטורת החדר וממיסים 30 שניות במיקרוגל.

מרתיחים יחד בקלחת, חלב עם סוכר, דבש וסוכר וניל. במקביל, טורפים בקערה חסינת חום את החלמונים. יוצקים מעט מהנוזל החם על גבי החלמונים להשוואת טמפרטורה וטורפים היטב. שבים על הפעולה ומשיבים את כל תכולת החלמונים אל הקלחת. טורפים להסמכה לטמפרטורה של 82 מעלות, מסירים מהכיריים ומערבבים פנימה ג'לטין מומס. יוצקים דרך מסננת על גבי חמאת הבוטנים ומערבבים להמסה. מצננים 10-15 דקות לטמפרטורת החדר. מקציפים את השמנת המתוקה למרקם רך כיוגורט ומקפלים בהדרגה אל חמאת הבוטנים לקבלת מוס אחיד. מרפדים את דפנות התבנית בשקף, ויוצקים על גבי שכבת הקראנץ' שבתבנית. מקפיאים לפחות ארבע שעות.


ציפוי גנאש:

מרתיחים את השמנת המתוקה עם סירופ התירס / גלוקוזה ויוצקים על גבי השוקולד. טורפים היטב להמסה אחידה, רצוי לטחון בבלנדר מוט. מחלציפ את העוגה מהתבנית, ויוצקים את הגנאש בצורה שווה על העוגה, לציפוי אחיד ושלם.


עיטור:

מחממים מעט את חמאת הבוטנים לריכוך ומעבירים לשקית זילוף ללא צנטר. גוזרים פתח קטן בשקית ומעטרים בצורה חופשית על גבי הגנאש. מניחים על גבי העיטור שבבי חמאת בוטנים, בוטנים גרוסים ופניני קראנץ'. מפשירים במקרר כשעתיים לפני ההגשה.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עקבו אחריי

© 2024 Orli Hoffman

Designed by Omer Hoffman

bottom of page