top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

סמורס פאי


סמורס, הוא קינוח אמריקאי שאוכלים סביב המדורה. הוא כולל מרשמלו שנצלה באש ומונח בין 2 ביסקוויטים שעליהם מונחת קוביית שוקולד - שחיתות! פאי הסמורס שלי, עשוי מבצק פריך שוקולדי, מעל גנאש שוקולד חלב עם שברי עוגיות לוטוס ומרשמלו זעירים, יצקתי על הכל גנאש שוקולד לבן ועיטרתי במרשמלו חרוך בברנר לטאצ' של המדורה... כמה פשוט - ככה שחיתות! בחרתי להכין את הפאי ברינג שבתוכו קרצתי עיגול נוסף בקוטר 10 ס"מ, ניתן להכין ברינג עגול ללא עיגול פנימי, רק שאז יש להשתמש בקוטר מעט קטן יותר או להגדיל מעט את הכמויות, אני בכל אופן אוהבת את הפאי הזה כמו שהוא.

סמורס פאי

רינג 24

 

חומרים

בצק פריך:

140 ג' קמח (כוס)

10 ג' אבקת קקאו (כף)

20 ג' אבקת שקדים (2 כפות)

85 ג' חמאה

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

ביצה

5 ג' תמצית וניל (כפית)

קורט מלח


מלית:

80 ג' שוקולד חלב

80 מ"ל שמנת מתוקה

4 עוגיות לוטוס

6 יחידות מרשמלו


200 ג' שוקולד לבן

100 מ"ל שמנת מתוקה

3 ג' תמצית וניל (חצי כפית)


2 חבילות מרשמלו




אופן הכנה

מנפים לתוך מעבד מזון קמח, קקאו, אבקת סוכר, אבקת שקדים, מלח ומערבבים. מוסיפים קוביות חמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה ותמצית וניל ומעבדים רק עד לקבלת בצק. לשים את הבצק באופן ידני לאיחוד, מכסים בניילון נצמד ומקררים לפחות שעה. על גבי נייר אפייה מקומח קלות, מרדדים את הבצק ומרפדים את הרינג. מחוררים את הבסיס במזלג ומקפיאים חצי שעה. את שארית הבצק ניתן לרדד ולקרוץ עוגיות פרחים לקישוט או למאכל. מניחים משקולת דגנים על גבי הקלתית הקפואה (נייר אפייה ומעל קטניות) ואופים אפייה עיוורת למשך 20 דקות, 160 מעלות, מסירים את משקולת הדגנים ואופים עד הזהבה מלאה. מצננים.


מרתיחים שמנת מתוקה ויוצקים על גבי שוקולד חלב, טורפים היטב לקבלת גנאש חלק ואחיד.

קוצצים את עוגיות הלוטוס באופן גס, ואת המרשמלו באותו האופן. מערבבים את המרשמלו והלוטוס לתוך הגנאש, מורחים על גבי הקלתית ומקפיאים עד השלב הבא.


מרתיחים שמנת מתוקה ויוצקים על גבי שוקולד לבן, טורפים היטב לקבלת גנאש חלק ואחיד ומערבבים פנימה תמצית וניל. יוצקים לתוך הקלתית. (אם תרצו 2 שכבות ברורות, ניתן להקפיא את שכבת הגנאש הראשונה לאורך זמן רב יותר). מקפיאים את הפאי כשעה להתייצבות, אך לא להקפאה מלאה. מניחים את המרשמלו בצפיפות ובהידוק על גבי הגנאש. חורכים את המרשמלו בעזרת ברנר. ניתן להקפיא ולהפשיר במקרר כשלוש שעות לפני ההגשה. שומרים בכלי אטום במקרר.


את הפאי עיטרתי בפרחי מרשמלו ושוקולד לבן, המתכון נמצא בבלוג בקטגוריית ממתקים.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page