top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת טארט שוקו-בננה



עוגת טארט, מה זה בעצם? הכנתי מסת עוגה בחושה שהחלטתי לצקת בתוך קלתית בצק פריך. למה? משום שהעוגה כה רכה ועסיסית, שרציתי למסגר אותה בבצק פריך, לנגיסה קראנצ'ית. מסת העוגה, היא שוקו-בננה שאני כה אוהבת. הפעם, לקחתי את 2 הבננות הרכות רכות ששכחנו בסלסלה, שילבתי אותם יחד עם קקאו, רום וקינמון לעוגה אחת משובחת שגם אלה שלא מחבבים בננות, יחבבו את העוגה. למרות שהעוגה היא טארט, מכינים אותה בתבנית עוגה, אלא אם יש לכם תבנית פאי מתפרקת עמוקה שתכיל את כל מסת העוגה.

עוגת טארט שוקו-בננה

תבנית 24

 

חומרים

בצק פריך:

190 ג' קמח (כוס ורבע)

40 ג' אבקת שקדים (שליש כוס)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

10 ג' סוכר וניל (שקיק / כף)

2 ג' מלח (1/8 כפית)

100 ג' חמאה

ביצה

מסת שוקו-בננה:

2 בננות בשלות

200 ג' סוכר (כוס)

125 ג' חמאה מומסת

15 ג' רום (כף)

5 ג' קינמון (כפית)

5 ג' תמצית וניל (כפית)

5 ביצים

100 ג' אבקת שקדים (כוס)

100 ג' קמח (3/4 כוס)

30 ג' אבקת קקאו (3 כפות)

5 ג' אבקת אפייה (כפית)


גנאש:

150 ג' שוקולד חלב

80 מ"ל שמנת מתוקה (שליש כוס)



אופן הכנה

בצק פריך:

מנפים לתוך מעבד המזון קמח, אבקת סוכר, אבקת שקדים, סוכר וניל, מלח ומערבבים. מוסיפים חמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה ומעבדים רק עד שהבצק מתאחד. עוטפים בניילון נצמד ומקררים שעה.

מרפדים את בסיס ודפנות התבנית בנייר אפייה. על נייר אפייה מקומח קלות, מרדדים את הבצק, קורצים עיגול בקוטר התבנית ומרפדים את הבסיס, פורסים רצועת בצק באורך התבנית, ומרפדים את הדפנות לגובה 5 ס"מ. מחוררים במזלג ומקפיאים חצי שעה.


מלית:

מועכים את הבננות במזלג למחית. במיקסר וו גיטרה, מקרימים את החמאה עם הסוכר למרקם אחיד.

מוסיפים את מחית הבננה ומעבדים להטמעה. מוסיפים פנימה, רום, קינמון, וניל וביצה אחר ביצה עד להטמעה מלאה. מנפים מעל את הקמח עם אבקת האפייה והקקאו, מוסיפים את אבקת השקדים ומקפלים עד להטמעה ולקבלת מסה אחידה וחלקה. יוצקים לתוך הקלתית הקפואה ואופים בחום תנור, 160 מעלות בתוכנית טורבו למשך שעה עד שעה ורבע ומצננים.


גנאש:

מניחים בקערה חסינת חום את השוקולד עם השמנת המתוקה וממיסים בפולסים במיקרוגל עד המסה מלאה. מערבבים לקבלת גנאש חלק ויוצקים על פני העוגה שבתבנית. מקררים להתייצבות.

מחלצים את העוגה מהתבנית ושומרים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page