top of page
תמונת הסופר/תאורלי

טארט סופלה לימון



אכלתם פעם עננים? ועננים בטעם לימונים?... טארט סופלה לימון שהוא מעין פטנט. אופים את הטארט בתבנית אפייה עגולה רגילה, ולא בכזאת המיועדת לפאי. למה? כי אני רוצה שהדפנות יהיו קצת יותר גבוהות. ואת קצף החלבונים, המרנג, שבדרך כלל עורמים או מזלפים על גבי העוגה, אני מקפלת אל תוך מלית הלימון עם החלמונים, והאפייה יחד יוצרת מאפה סופלה מענג, משהו המזכיר עוגת גבינה לימונית. טארט שהוא חוויה של מרקם וטעם ו...עננים.


טארט סופלה לימון

תבנית 24

 


חומרים

בצק:

170 ג' קמח (כוס ורבע)

40 ג' אבקת שקדים (שליש כוס)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

10 ג' סוכר וניל (כף/שקיק)

100 ג' חמאה

ביצה



מלית:

3 חלמונים L

160 מ"ל מיץ לימון סחוט (2/3 כוס)

100 ג' סוכר (חצי כוס)

גרידת לימון

50 ג' חמאה

50 ג' שוקולד לבן


3 חלבונים L

50 ג' סוכר (רבע כוס)

10 ג' סוכר וניל (כף/שקיק)


אבקת סוכר




אופן הכנה

בצק:

במעבד מזון, או במיקסר עם וו גיטרה, מערבלים יחד קמח, אבקת שקדים, סוכר וניל ואבקת סוכר. מוסיפים את החמאה ומערבלים לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה, ומעבדים רק עד לקבלת בצק. עוטפים את הבצק ביריעת ניילון נצמד, ומקררים למשך שעה.

מרפדים תבנית אפייה עגולה בנייר אפייה, בבסיס ובדפנות.

מרדדים על גבי נייר אפייה מקומח קלות את הבצק ליריעה עגולה. מרימים את הבצק המרודד עם נייר האפייה, והופכים לתוך התבנית. משחררים בזהירות את נייר האפייה, ומהדקים את הבצק אל בסיס ודפנות התבנית. בעזרת סכין חדה, חותכים קו אחיד של כחמישה ס"מ בבצק שבדפנות. מקפיאים את הבצק למשך חצי שעה.

מניחים בתוך התבנית משקולת דגנים עד גובה הדפנות. (נייר אפייה ומעל חומוס או שעועית) ואופים אפייה עיורת למשך 20 דקות, 160 מעלות. מסירים את המשקולת ומצננים.


מלית:

מניחים בקלחת את מיץ הלימון יחד עם הסוכר וגרידת הלימון וטורפים עד לסף רתיחה ובמקביל, מניחים בקערה חסינת חום את החלמונים וטורפים היטב. יוצקים את הנוזל החם בהדרגה אל החלמונים, תוך כדי טריפה מתמדת והשוואת טמפרטורה. יוצקים את החלמונים חזרה אל הקלחת, וטורפים על להבה בינונית להסמכה עד לטמפרטורה של 82 מעלות ומסירים. מסננים אל תוך קערה נקייה ומצננים מעט. טורפים פנימה את החמאה עד להמסה, ממיסים את השוקולד הלבן ומקפלים פנימה לקבלת מסה אחידה.


בקערת המיקסר עם וו הקצפה, מניחים את החלבונים ומקציפים במשך דקה. מתחילים בהוספת הסוכר וסוכר הוניל בהדרגה, כף אחר כף ומקציפים עד קבלת מרנג יציב.


מקפלים את המרנג לתוך מלית הלימונים, בהדרגה עד קבלת מסה אחידה ויוצקים אל תוך הקלתית האפויה למחצה. אופים את טארט הסופלה, 160 מעלות במשך כחצי שעה עד שהדפנות מתייצבות והמרכז רוטט.

מצננים לייצוב כחצי שעה בטמפרטורת החדר, מפדרים אבקת סוכר ומגישים.

שומרים בכלי אטום במקרר.

.






0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page