top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

טארט שוקו שוקולד

עודכן: 17 במרץ 2022



מזמן לא הכנו בבלוג טארט או פאי. כשבדקתי בקטגורייה ראיתי שחסר לנו טעם אחד פשוט: שוקולד. טארט נשמע לנו כמו מאפה מסובך להכנה למבוגרים וכזה שילדים לא אוהבים. רקחתי טארט שוקו שוקולד, כשמו כן הוא: חגיגה של שוקולד עם בצק פריך שקדים קקאו, מלית של גנאש (שוקולד ושמנת מתוקה) יחד עם ביצה אחת ובציפוי גנאש. מתקבל טארט נפלא, מעטפת פריכה, מלית רכה ומנחמת ותראו לי ילד אחד שלא יבקש עוד פרוסת טארט אחת! ואפילו עיטרתי מסביב בסוכריות קונפטי צבעוניות כדי להסיר את הפחד ומבטיחה שלאחר שתכינו תתחילו להתאהב. הבצק שלנו זקוק לקרור קצר ולאחר הרידוד להקפאה קצרה. אופים את הקלתית אפייה עיוורת, כלומר עם משקולת של דגנים (מניחים נייר אפייה ומעליו שעועית יבשה או דגן אחר) ולאחר אפייה קצרה להתייצבות חלקית, מסירים את המשקולת ומוזגים פנימה את המלית. אפייה עיורת הכרחית כדי לקבל בצק פריך ונגיס, והבטחה שהבצק יהיה אפוי כראוי. בחרתי להשתמש בשוקולד חלב ובמריר יחד כדי לקבל איזון טעמים מקסימאלי. את המלית טורפים בקלות, ביצה אחת בתוך גנאש ובתום האפייה מזגגים בגנאש ומקררים להתייצבות, מאוד פשוט וכל כך טעים. תהנו.

טארט שוקו שוקולד

רינג/תבנית פאי מתפרקת 24

חומרים


בצק פריך:

210 ג' קמח (כוס וחצי)

50 ג' אבקת שקדים (חצי כוס)

100 ג' אבקת סוכר (3/4 כוס)

20 ג' אבקת קקאו (כף וחצי)

125 ג׳ חמאה קרה

ביצה


מלית:

100 ג' שוקולד חלב

100 ג' שוקולד מריר

180 מ"ל שמנת מתוקה (3/4כוס)

5 ג' תמצית וניל (כפית)

ביצה


גנאש:

170 ג' שוקולד חלב

120 מ"ל שמנת מתוקה (חצי כוס)





אופן הכנה

בצק פריך:

בקערת מעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה, מנפים את הקמח, אבקת סוכר, אבקת קקאו ומוסיפים אבקת שקדים. מוסיפים את החמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים את הביצה ומעבדים רק עד קבלת גושי בצק גדולים. מוציאים את הבצק למשטח עבודה ומאחדים לבצק רך נעים ונוח. עוטפים ביריעת ניילון נצמד ומקררים למשך שעה.


מרדדים את הבצק הקר על נייר אפייה למלבן בעובי 2 ס"מ.

במידה ומשתמשים בתבנית פאי, מרימים את הבצק יחד עם נייר האפייה והופכים את הבצק לתוך התבנית.

מהדקים ומסירים שאריות.

במידה ומשתמשים ברינג, מניחים את הרינג במרכז מלבן הבצק. בעזרת סכין חדה פורסים רצועות בצק מרפדים את דפנות הרינג ומחברים עם הבסיס. מסירים שאריות בצק.

מקפיאים את הקלתית למשך כשעה.


מניחים על הקלתית הקפואה, נייר אפייה מקומט ומעליו מניחים שעועית או חומוס בקו אחיד עם הדפנות.

אופים בחום תנור, 160 מעלות תוכנית טורבו למשך כ- 18 דקות.

מסירים את המשקולת ומצננים.


מלית:

מניחים את השוקולד בקערה חסינת חום. יוצקים את השמנת המתוקה לקלחת יחד עם תמצית וניל ומביאים לרתיחה. יוצקים את השמנת החמה על קערת השוקולד וטורפים היטב להמסה מלאה וקבלת גנאש חלק.

מצננים קלות וטורפים פנימה ביצה אחת עד הטמעה מלאה.

יוצקים את התערובת לתוך הקלתית האפויה למחצה ואופים בחום תנור, 160 מעלות תוכנית טורבו למשך כחצי שעה עד שהמסה מתייצבת ומצננים.


גנאש:

מניחים בקערה חסינת חום שוקולד, יוצקים מעל שמנת מתוקה ומחממים במיקרוגל בהדרגה עד להמסה מלאה. טורפים היטב לקבלת גנאש חלק ומבריק ויוצקים על המלית האפויה.

מעטרים סביב בסוכריות צבעוניות ומקררים להתייצבות במשך שעה.

שומרים בכלי אטום במקרר או במקום קריר בטמפרטורת החדר.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עקבו אחריי

© 2024 Orli Hoffman

Designed by Omer Hoffman

bottom of page