top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

שטרודל תפוחים

עודכן: 3 באוק׳ 2019


שטרודל בתרגום מגרמנית הוא מערבולת, ככה שההתייחסות היא לגלגולי הבצק המרובים. עוגות תפוחים אצלנו בבית זה חובה וכל סוג מתקבל באהדה, בחושה-שמרים- פאי ובעיקר שטרודל. בצק השטרודל מאוד גמיש, עם מעט שומן ומעט סוכר. לשם קבלת בצק דקיק, פורשים אותו על שולחן מכוסה במפה, ומותחים אותו בעזרת כפות הידיים מהמרכז החוצה. לאחר מכן, מפזרים שכבת פירורי עוגיות לשם ספיגת הנוזלים ומעל מניחים את תערובת התפוחים. התפוחים לא עוברים בישול, הם נאפים ומתרככים דרך הבצק הדק ואני אוהבת לעבוד באפייה עם תפוחי פינק ליידי או גולדן דלישס, שניהם מתוקים ונהדרים בעוגות. מגלגלים את השטרודל בזהירות ולאחר האפייה בוזקים אבקת סוכר. פינוק אמיתי הוא להגיש פרוסת שטרודל חמה עם כדור גלידת וניל קרה. כמות הבצק מספיקה לשתי ככרות של שטרודל, ונצטרך להשתמש בפירורי עוגיות טחונים דק שישמשו חוצץ בין התפוחים לבצק, כל סוג של עוגיות יתאים כאן עם עדיפות לפתי בר קלאסי. אני מקווה שהמתכון שלי יגרום לכם לא לחשוש יותר מהכנת שטרודל תפוחים.


שטרודל תפוחים

 


חומרים

בצק:

420 ג' קמח (3 כוסות)

120 מ"ל מים (חצי כוס)

ביצה

24 ג' סוכר (2 כפות)

40 ג' שמן (4 כפות)

3 ג' מלח (חצי כפית)


מלית תפוחים:

8 תפוחים

מיץ מלימון סחוט

150 ג' סוכר (3/4 כוס)

10 ג' סוכר וניל (כף/שקיק)

50 ג' אבקת שקדים (חצי כוס)

35 ג' צימוקים (רבע כוס)

5 ג' קינמון (כפית)


הרכבה:

75 ג' פירורי עוגיות (3/4 כוס)

50 ג' חמאה מומסת




אופן הכנה

בקערת המיקסר עם וו לישה, מניחים יחד את חומרי הבצק ולשים כחמש דקות עד קבלת בצק אחיד.

עוטפים בניילון נצמד ומקררים שעה.

שוטפים,קולפים ופורסים את התפוחים לקוביות קטנות, מניחים בקערה, יוצקים מעל מיץ לימון, מערבבים היטב ומוסיפים את שאר חומרי המלית.

פורסים מפה על השולחן, מקמחים קלות, מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים, מניחים חלק אחד של הבצק ומרדדים מעט ליצירת מלבן. בעזרת כפות הידיים, מותחים בעדינות את קצוות הבצק עד שהוא גדל עוד ועוד והופך לשקוף וברגע שיש חשש שהבצק יקרע, מסיימים.

מסמנים קו דמיוני לאורך שלושת רבעי יריעת הבצק, ומפזרים מעל שכבה דקה של פירורי עוגיות טחונים דק.

על פירורי העוגיות, מניחים שכבה אחידה וצפופה של מחצית ממלית התפוחים, ומשאירים שולי בצק נקיים.

מרימים את שולי הבצק, ככה שיכסו את מלית התפוחים, מרימים את יריעת הבצק הקטנה יותר על התפוחים, בודקים שהכל עטוף ולא נותרו חורים ומתחילים לגלגל בזהירות לכיוון יריעת הבצק הגדולה עד לקבלת רולדה.

מניחים את השטרודל על גבי תבנית תנור מרופדת נייר אפייה, כשהחיבורים של הבצק פונים כלפי מטה, ומברישים בחמאה מומסת. מכינים באותו האופן את הבצק הנותר ומניחים בתבנית נוספת.

אופים את 2 התבניות בתוכנית טורבו, בחום תנור 170 מעלות במשך כחצי שעה עד הזהבה, מצננים ומפדרים אבקת סוכר. שומרים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page