top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

קוביות גבינה אפויה ותפוחים

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


ממשיכה במצעד עוגות הגבינה לחג השבועות (ולא רק). עוגת תפוחים היא אחת העוגות הכי אפויות אצלנו בבית. הריח שממלא את הבית בזמן אפיית עוגת תפוחים הוא אחד הריחות האהובים עליי, בזכות הקינמון. בכלל תפוח וקינמון שילוב מנצח, אז הוספנו בלילת גבינה, ללא הפרדת ביצים ואין צורך במיקסר ופיזרנו מעל פירורי חמאה קריספיים ומה עוד נותר לבקש: גבינה אפויה ותפוחי עץ בניחוח קינמון ובציפוי פירורים, חלום.


קוביות גבינה אפויה ותפוחים

תבנית 20/30

 

חומרים

בסיס פריך:

210 ג' קמח (כוס וחצי)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

3 ג' מלח (חצי כפית)

10 ג' סוכר וניל (שקיק)

100 ג' חמאה

ביצה


תפוחים:

6 תפוחים

מיץ מלימון סחוט

10 ג' קינמון (2 כפיות)

20 ג' סוכר חום (2 כפות)

15 ג' קמח (כף)


ציפוי פירורים:

45 ג' קמח (שליש כוס)

25 ג' אבקת שקדים (רבע כוס)

60 ג' חמאה

20 ג' סוכר חום (2 כפות)


בלילת גבינה:

250 ג' גבינת שמנת 25%

250 ג' גבינה במרקם שמנת 5%

100 ג' סוכר דמררה (חצי כוס)

2 ביצים

35 ג' קורנפלור (רבע כוס)

15 ג' אינסטנט פודינג וניל (כף)






אופן הכנה

בסיס פריך:

במעבד מזון, מערבבים יחד קמח, אבקת סוכר, סוכר וניל וקמח. מוסיפים קוביות חמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה ומעבדים רק עד לקבלת בצק. מסיימים את הלישה באופן ידני, עוטפים את הבצק ומקררים לפחות שעה.


תפוחים:

קולפים את התפוחים, מגלענים וחותכים לקוביות קטנות. מניחים בקערה את התפוחים ויוצקים מעל מיץ מלימון סחוט. מערבבים פנימה סוכר וקינמון, מוסיפים קמח ומערבבים לאיחוד.


ציפוי פירורים:

מניחים בקערה את הקמח, אבקת השקדים והסוכר. פורסים את החמאה לקוביות, ובעזרת האצבעות מפוררים אותה לתוך החומרים היבשים לקבלת פירורים. שומרים במקרר.


בלילת גבינה:

בקערה גדולה מרככים יחד את הגבינות. מוסיפים את הסוכר, מערבבים ומשהים עשר דקות להתמוססות הסוכר.(גם אם נראה שבתום העשר דקות נותרו גושי סוכר, הם יספגו לאחר הוספת הביצים). מוסיפים ביצה אחר ביצה וטורפים להטמעה. מנפים מעל קורנפלור ופודינג וניל וטורפים לקבלת בלילה חלקה ואחידה.

הרכבה ואפייה:

מרדדים את הבצק הקר על גבי נייר אפייה מקומח למלבן בגודל התבנית, מעבירים את הבצק לתבנית משומנת ומרפדים את הבסיס. אופים 170 מעלות כעשר דקות לאפייה חלקית, עד להזהבה קלה. מצננים. יוצקים את בלילת הגבינה על גבי הבצק, מניחים מעל באופן שווה את התפוחים ומפזרים מעליהם את פירורי הבצק. אופים לא בטורבו, 160 מעלות 45 דקות עד להזהבת הפירורים. מצננים ומקררים שעתיים לפני פריסה והגשה. מפדרים אבקת סוכר. שומרים במקרר.






0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עקבו אחריי

© 2024 Orli Hoffman

Designed by Omer Hoffman

bottom of page