top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות עוגת גזר וקרם שמנת


עוגת גזר היא אחת האהובות עליי. הכרתי אותה יחסית בגיל מאוחר, לקח לי זמן להבין מה הקשר של גזר בעוגה, אבל כשטעמתי- התאהבתי! עוגת גזר היא מנחמת, היא ריחנית, היא מתובלת, ואם גוררים את הגזר בצד הדק של המגררת, כמעט ולא ניתן להבחין בסיבים הכתומים שבעוגה, ובכל זאת הם שם ממתיקים אותה.

הפעם, אני בוחרת להכין את גרסת עוגיות עוגת הגזר, נשתמש במצרכים זהים בהכנת עוגת גזר, הבלילה לא מצריכה קירור ומיד ניתן לזלף אותה, לאפות, להתאים זוגות ולמלא בקרם שמנת וניל ומתוק. אם לא תגידו שזה גזר, אף אחד לא ידע ואף אחד לא יסתפק בעוגיה אחת...

עוגיות עוגת גזר וקרם שמנת

 

חומרים

280 ג' קמח (2 כוסות)

6 ג' אבקת סודה לשתייה (כפית וחצי)

5 ג' אבקת אפייה (כפית)

5 ג' קינמון טחון (כפית)

3 ג' ג'ינג'ר טחון (חצי כפית)

2 ג' הל טחון (רבע כפית)

3 ג' מלח (חצי כפית)

100 ג' חמאה

100 ג' סוכר דמררה (חצי כוס)

100 ג' סוכר (חצי כוס)

2 ביצים

5 ג' תמצית וניל (כפית)

180 ג' גזר מגורר דק (3 גזרים גדולים)


מלית קרם שמנת:

150 ג' גבינת שמנת

25 ג' חמאה

120 ג' אבקת סוכר (כוס)

5 ג' תמצית וניל (כפית)


אופן הכנה

מנפים יחד את הקמח עם אבקת האפייה, הסודה לשתייה, המלח, הקינמון, ההל והג'ינג'ר.

במיקסר עם וו גיטרה, מעבדים יחד חמאה עם סוכר וסוכר דמררה, במשך ארבע דקות לקבלת תערובת קרמית אחידה. מוסיפים ביצה אחר ביצה עד להטמעה מלאה. מוסיפים את תמצית הוניל ובהדרגה מוסיפים את תערובת היבשים, תוך כדי ערבול, כף אחר כף עד קבלת בצק אחיד. מוסיפים את הגזר המגורר ומערבלים רק עד לפיזור שווה. מעבירים את הבלילה לשק זילוף עם צנטר עגול גדול ומזלפים על גבי תבנית תנור מרופדת נייר אפייה ומזלפים עיגולים בקוטר 4 ס"מ במרווחים. בעזרת אצבע לחה, מועכים את השפיץ שנוצר בסיום הזילוף, אל תוך העיגול. אופים 170 מעלות בתוכנית טורבו, במשך 10 דקות. מצננים.


מלית גבינת שמנת:

במיקסר וו גיטרה, מעבדים את גבינת השמנת עם החמאה לריכוך ולקבלת קרם אחיד. מנפים את אבקת הסוכר מוסיפים לקרם שנוצר בהדרגה. מוסיפים את תמצית הוניל ומעבדים לאיחוד. מעבירים את המלית לשקית זילוף ללא צנטר, מתאמים זוגות ומזלפים על גבי חצי מהעוגיות את קרם השמנת, וסוגרים לסנדוויץ עם העוגיה הנוספת. שומרים בכלי אטום במקרר, ומגישים בטמפרטורת החדר.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page