top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת גבינה אפויה

עודכן: 13 באוג׳ 2022

אחת העוגות האהובות ואחת העוגות שלא מעט חוששים להכין. לא פעם היא צונחת ונבקעת וישנם לא מעט חוקים לאופן ההכנה ולדרך האפייה. אין דרך אחת נכונה, צריך לנסות ולראות מה מתאים לתנור שלכם. כמו שאפשר לראות בצילומים, המתכון שלי שומר על הגובה, לא בוקע והדפנות נשארות בהירות. אפרט היטב את אופן ההכנה ואני משוכנעת שגם לכם יצליח. את הלוק הסופי של העוגה אתם יכולים לבחור ולגוון מאין ספור אפשרויות: שמנת חמוצה, קצפת מתוקה, אבקת סוכר, קארד לימון, קרמל, פירות העונה, שוקולד לבן ועוד...



עוגת גבינה אפויה

תבנית 24

 

חומרים

500 ג' גבינה לבנה במרקם שמנת 5%

500 ג' גבינת שמנת 25%

גביע שמנת חמוצה

250 ג' סוכר (כוס ורבע)

6 ביצים מופרדות

70 ג' קורנפלור (חצי כוס)

80 ג' אינסטנט פודינג וניל (חבילה)


 


אופן ההכנה

משמנים היטב את התבנית, בסיס ודפנות, בחמאה רכה כדי שהעוגה תתפח באופן אחיד ולא תיצמד לדפנות ככה שאין צורך לשחרר אותה בסכין תוך כדי אפייה. עוטפים את התבנית מבחוץ ברצועת רדיד אלומיניום בגובה הדפנות (לשמור על דפנות בהירות) מחממים תנור לא טורבו!

בקערה גדולה טורפים יחד את הגבינות, השמנת החמוצה ומחצית מהסוכר (3/4 כוס) ומשהים 10 דקות להתמוססות הסוכר. מוסיפים לתערובת הגבינות בהדרגה את החלמונים, וטורפים להטמעה. מנפים מעל את הקורנפלור ואינסטנט פודינג וניל וטורפים למסה אחידה. בקערת המיקסר מקציפים את החלבונים, ומוסיפים בהדרגה את הסוכר הנותר (3/4 כוס) למרנג יציב אך רך ולא נוקשה. מקפלים את קצף החלבונים לבלילת העוגה ויוצקים לתוך התבנית המשומנת. אופים 20 דקות ראשונות בחום 200 מעלות, בתום עשרים הדקות מורידים את הטמפרטורה ל- 150 מעלות ואופים שעה ורבע נוספות. בסיום האפייה מכבים תנור ומצננים את העוגה חצי שעה בתוך התנור עם דלת תנור פתוחה. מוציאים את העוגה, מצננים לחלוטין, מקררים 8 שעות לפני החילוץ מהתבנית ולפני ההגשה.


במידה ורוצים ציפוי שמנת חמוצה, בתום האפייה מערבבים גביע שמנת חמוצה עם 2 כפות אבקת סוכר מנופה, מורחים על גבי העוגה ואופים 10 דקות נוספות.

במידה ורוצים ציפוי שמנת מתוקה, לאחר הקירור ולפני ההגשה, מקציפים 200 ג' (כוס) שמנת מתוקה עם 2 כפות אבקת סוכר וכפית אינסטנט פודינג וניל למרקם יציב ומזלפים על פני העוגה.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page