top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

גבינה אפויה בקלאווה קדאיף

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


עוד שילוב מנצח בעוגת גבינה והאם בקלאווה או קדאיף? אז הבסיס מורכב מספוג מלא פיסטוקים גרוסים, המלית עשויה מגבינת שמנת על בסיס יוגורט יווני עם דבש ומי ורדים, ומלאה בתערובת שקדים / פיסטוקים/ קשיו קלויים גרוסים ומבושמים בקינמון, הל ומי פריחת ההדרים (מי זאהר) כלומר תערובת מילוי לבקלאווה ומעוטרת בשערות קדאיף שבתורכיה נקראים שערות מלאכים. אתם עדיין פה קוראים?! יאללה רוצו להכין...


גבינה אפויה בקלאווה קדאיף

תבנית 24

 

חומרים

בסיס פיסטוק:

115 ג' פיסטוקים גרוסים (3/4 כוס)

70 ג' סוכר (שליש כוס)

70 ג' חמאה רכה

2 ביצים

70 ג' קמח (חצי כוס)

2 ג' אבקת אפייה (רבע כפית)


תערובת בקלאווה:

250 ג' תערובת אגוזים על פי בחירה:

שקד/פיסטוק/קשיו...

20 ג' סוכר וניל (2 שקיקים)

5 ג' קינמון (כפית)

2 ג' הל (חצי כפית)

4-5 טיפות מי פריחת הדרים (מי זאהרׂׂ)


מלית גבינה:

675 ג' גבינת שמנת על בסיס יוגורט יווני 25%

200 ג' שמנת חמוצה

150 ג' סוכר (3/4 כוס)

4 ביצים

50 ג' דבש (רבע כוס)

30 מ"ל מיץ לימון סחוט (2 כפות)

5 מ"ל מי ורדים (כפית)

20 ג' קורנפלור (2 כפות)

10 ג' אינסטנט פודינג וניל (כף)


קדאיף:

120 ג' שערות קדאיף

30 ג' אבקת סוכר (2 כפות)

60 ג' חמאה מומסת


אופן הכנה

בסיס פיסטוק:

במעבד מזון גורסים את הפיסטוקים. במיקסר וו גיטרה מעבדים יחד חמאה וסוכר לקבלת תערובת קרמית חלקה. מוסיפים ביצה אחר ביצה עד הטמעה. מנפים מעל קמח ואבקת אפייה ומקפלים יחד עם הפיסטוקים הגרוסים. יוצקים לתבנית מרופדת נייר אפייה ואופים 160 מעלות כרבע שעה. מצננים.


תערובת בקלאווה:

קולים את תערובת האגוזים במגש בתנור או במחבת על הכיריים. מצננים ומניחים במעבד מזון יחד עם סוכר וניל, קינמון והל וגורסים לגודל הרצוי. מוציאים לקערית ומערבבים עם פריחת מי ההדרים.


קדאיף:

לאחר הפשרה, פותחים את שערות הקדאיף בעזרת הידיים, משחררים וחותכים לקבוצות קטנות וקצרות. מניחים בתפזורת מרווחת במגש תנור מרופד נייר אפייה, מנפים מעל את אבקת הסוכר ומערבבים. יוצקים מעל את החמאה המומסת ומערבבים היטב לספיגה של כל הקדאיף. אופים 170 מעלות כעשרים וחמש דקות שכל הזמן מערבבים. מצננים ושומרים בקופסה אטומה עד לשימוש.


מלית גבינה:

בקערה גדולה מרככים את הגבינות עם השמנת החמוצה. מוסיפים את הסוכר ומערבבים לאיחוד. טורפים פנימה ביצה אחר ביצה עד להטמעה. מוסיפים את מיץ הלימון הדבש ומי הורדים וטורפים לאיחוד. מנפים מעל את הקורנפלור ואינסטנט הפודינג וטורפים רק עד לאיחוד.


הרכבה ואפייה:

לאחר שבסיס הפיסטוק הצטנן בתבנית, מורחים את דפנות התבנית בחמאה רכה ומרפדים באופן חיצוני את דפנות הבסיס ברצועת רדיד אלומיניום. יוצקים חצי בלילת גבינה על גבי הבסיס, מפזרים באופן שווה את תערובת הבקלאווה ומכסים בשארית בלילת הגבינה. אופים 150 מעלות לא בטורבו כשעה כשבתחתית התנור מונחת תבנית עם מים. מצננים בתנור כבוי עם דלת מעט פתוחה כחצי שעה. מצננים ומקררים 6 שעות לפני חילוץ מהתבנית. מפזרים את שערות הקדאיף על פני העוגה ומעטרים בפיסטוקים קלויים ובעלי ורדים יבשים ומסוכרים.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page