top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת מוס גבינת שמנת פטל ורובי

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


כבר דיברנו על שוקולד רובי ומה נכון יותר לשלב את טעמו הפירותי עם פטל שרק חיזק את צבעו הורוד ועם גבינת שמנת שהעשירה את החגיגה. הבסיס והדפנות עשויות מפירורי עוגיות משולבות בקמח, חמאה ועוד הפתעות ובשל כך רק החלק הזה עובר אפייה. את המוס יוצקים לתוך הקלתית שהיופי שלה הוא באי סימטריה של הדפנות. עוגה מרשימה ופשוטה להכנה רק את הגנאש המוקצף כדאי להכין כמה שעות קודם.


עוגת גבינה פטל ושוקולד רובי

תבנית 22

 

חומרים

בסיס:

100 ג' קמח (3/4 כוס)

70 ג' סוכר (חצי כוס + כף)

100 ג' חמאה

3 ג' אבקת אפייה (חצי כפית)

30 מ"ל חלב (2 כפות)


200 ג' פתי בר

פטל מיובש

ורדים מסוכרים

עלי ורדים


מוס:

150 מ"ל מחית פטל (3/4 כוס)

225 ג' שוקולד רובי

250 ג' גבינת שמנת

250 מ"ל שמנת מתוקה

5 ג' תמצית וניל (כפית)

6 ג' ג'לטין (כפית גדושה) + 30 מ"ל מים (2 כפות)



גנאש מוקצף:

100 ג' שוקולד רובי

30 מ"ל שמנת מתוקה (2 כפות)

30 מ"ל מחית פטל (2 כפות)

10 ג' גלוקוזה (2 כפיות)




אופן הכנה

בסיס:

במעבד מזון מניחים את הפתי בר ומעבדים לקבלת פירורים דקים. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה והסוכר ומעבדים לאיחוד. מוסיפים את החמאה והחלב ומעבדים לקבלת בצק. מקפלים באופן ידני 2 כפות של פטל מיובש עלי ורדים יבשים ומסוכרים חתוכים דק. מרפדים את התבנית כולל הדפנות בנייר אפייה ומהדקים את הבצק באופן שווה על הבסיס והדפנות, הגובה לא חייב להיות סימטרי. מקפיאים שעה. מניחים בתוך הקלתית הקפואה, נייר אפייה וממלאים בשעועית יבשה או חומוס ואופים 170 מעלות עשרים דקות, מסירים את הקטניות ואופים 10 דקות נוספות. מצננים.


מוס:

מערבבים יחד ג'לטין עם מים ומשהים עשר דקות בטמפרטורת החדר. ממיסים 30 שניות במיקרוגל.

מרתיחים מחית פטל, מניחים את השוקולד בקערה חסינת חום. יוצקים את הפטל הרותח על גבי השוקולד וטורפים להמסה. מוסיפים תמצית וניל וג'לטין מומס ומערבבים היטב. משהים 15 דקות בטמפרטורת החדר.

מרככים את גבינת השמנת בקערה נפרדת. מוסיפים רבע מכמות תערובת השוקולד לגבינת השמנת וטורפים לאיחוד. מוסיפים את שאר התערובת וטורפים לאיחוד מלא. מקציפים שמנת מתוקה למרקם רך כיוגורט ומקפלים לתערובת השוקולד. יוצקים את המוס לתוך הקלתית האפויה ומקפיאים 6 שעות.


גנאש מוקצף:

מרתיחים יחד בקלחת, שמנת מתוקה, מחית פטל וסירופ גלוקוזה. מניחים את השוקולד בקערה חסינת חום ויוצקים את הנוזל הרותח על השוקולד. ממיסים רצוי בבלנדר מוט. מעבירים לשקית זילוף עם צנטר משונן ומקררים 6 שעות. מחלצים את העוגה הקפואה מהתבנית, מזלפים באופן חופשי על פני העוגה, מקשטים בפרחי מאכל ובפטל טרי / מיובש. מפשירים במקרר שעתיים לפני ההגשה.






0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page