top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת גלידה גבינה פירורים

עודכן: 1 במאי 2021

אחת מעוגות הגבינה האהובות עלינו, היא עוגת גבינה פירורים. החום הזה של ראשית הקיץ והקרבה לשבועות, הביא אותי להכין את גרסת עוגת הגלידה לאותה עוגה אהובה. הכנתי בצק פריך מתוק, בדיוק כמו זה שאני מכינה לעוגת גבינה פירורים, ולמסת הגלידה: חלב מרוכז ושמנת מתוקה, הוספתי גבינת שמנת שמוסיפה מרקם קרמי עשיר והביאה אותי לטעם העוגה. משום כמות הסוכר הגבוהה שיש בחלב מרוכז, הוא אינו קופא ולכן הוא חומר גלם מעולה להכנת גלידה ביתית ללא מכונה. אין צורך בקרור הבצק, מעבדים ואופים. אני אוהבת לטחון את הבצק לפירורים בעזרת מעבד מזון, אך ניתן לעשות זאת בכל דרך אחרת שנוחה לכם. את העוגה ניתן לשמור לאורך זמן, בקופסא אטומה במקפיא. טעם אהוב שמנחם את בלוטות הטעם ומצנן את החום. תהנו.

עוגת גלידה גבינה פירורים

תבנית/רינג 25/25

חומרים


בצק פריך:

280 ג' קמח (2 כוסות)

35 ג' אבקת שקדים (שליש כוס)

5 ג' אבקת אפייה (כפית)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

10 ג' סוכר וניל (2 כפיות/שקיק)

100 ג' חמאה קרה

ביצה

15 מ"ל מים קרים (כף)


גלידת שמנת:

500 מ"ל שמנת מתוקה

400 ג' חלב מרוכז (פחית)

250 ג' גבינת שמנת 25% ומעלה

5 ג' תמצית וניל (כפית)





אופן ההכנה

בצק:

בקערת מיקסר עם וו גיטרה, או במעבד מזון, מנפים את הקמח, אבקת השקדים, אבקת סוכר, סוכר וניל ואבקת אפייה. מוסיפים את החמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים את הביצה ומעבדים לקבלת בצק. אם יש צורך, מוסיפים בהדרגה מעט מים קרים לקבלת בצק רך ואחיד. מאחדים את הבצק, מרדדים על גבי נייר אפייה ואופים בחום תנור, 160 מעלות כ-18 דקות עד הזהבה. מצננים ומפוררים בעזרת מזלג או מעבד מזון לפירורים.


גלידת שמנת:

בתוך קערת הקצפה, יוצקים את השמנת המתוקה יחד עם גבינת השמנת, חלב מרוכז ותמצית וניל ומתחילים בהקצפה במהירות איטית לחיבור החומרים ובהדרגה מגבירים את ההקצפה למהירות גבוהה עד קבלת גלידה יציבה ורכה.


הרכבה:

מרפדים את בסיס התבנית או הרינג בניילון נצמד, ואת הדפנות בשקף.

מניחים בבסיס התבנית, שכבה דקה של פירורי בצק לכיסוי אחיד של התבנית. (אין צורך בחמאה מומסת, או בשכבה עבה, אנחנו רוצים שהפירורים יתחברו לגלידה ולא יהפכו לשכבה קשה).

יוצקים בעדינות, מחצית מכמות הגלידה על שכבת הפירורים ומיישרים.

מפזרים על הגלידה שכבת פירורים אחידה ודקה.

יוצקים מעל את שארית הגלידה ומיישרים. מכסים את הגלידה בפירורים ומקפיאים להתייצבות למשך שש שעות. מומלץ לפרוס את עוגת הגלידה לקוביות ולשמור בכלי אטום במקרר.

העוגה מתרככת תוך 5-10 דקות לאחר הוצאה מהמקפיא ושהייה בטמפרטורת החדר.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page