top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

סהרוני ערמונים


סהרוני בצק פריך ונימוח, ממולא במלית ערמונים. עוגיות מפנקות של חורף שמכינים באיטליה בתקופת חג המולד והשנה החדשה. בצק נוח שניתן לעבוד איתו מיד, אך אם יש לכם זמן, רצוי לקרר מעט ובמלית של ערמונים טחונים עם שוקולד מגורר מתובל בקינמון, קפה ואמרטו שמדביק הכל לכדי מלית אחידה. את האמרטו ניתן להחליף בכל ליקר אחר, ואפשר לוותר (חבל) ולהוסיף כמות זהה של מים לחבר את המלית. את העוגיות בסיום האפייה טובלים היטב באבקת סוכר לציפוי מלא, תזכרו שבבצק אין סוכר וזה חובה. אני משתמשת בערמונים קלופים וקלויים בוואקום שניתן לקנות בכל סופר. תמלאו את הצנצנת ותציבו שומר כדי שלא יגמר...


סהרוני ערמונים

חומרים

בצק:

350 ג' קמח (2.5 כוסות)

10 ג' אבקת אפייה (2 כפיות/שקיק)

3 ג' מלח (חצי כפית)

2 ביצים

100 ג' חמאה קרה

60 מ"ל שמן (חצי כוס)

30 מ"ל מים (2 כפות)


מלית:

200 ג' ערמונים קלויים וקלופים

100 ג' שוקולד מריר

100 ג' אבקת סוכר (3/4 כוס)

10 ג' אבקת קקאו (2 כפיות)

5 ג' אבקת קפה נמס (כפית)

5 ג' קינמון (כפית)

5 ג' תמצית וניל (כפית)

20 מ"ל אמרטו / ליקר אחר (2 כפיות)


ציפוי:

100 ג' אבקת סוכר (3/4 כוס)




אופן ההכנה

במעבד מזון, או במיקסר עם וו גיטרה, מערבבים יחד את הקמח, אבקת האפייה והמלח. מוסיפים את החמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים את השמן והביצים ומעבדים להטמעה מלאה. מוסיפים מים ומעבדים רק עד לקבלת בצק אחיד, רך ונוח. עוטפים בניילון נצמד ומקררים שעה. (ניתן לעבוד מיד עם הבצק, מומלץ לקרר).


גורסים את הערמונים במעבד המזון לקבלת פירורים קטנים. גוררים את השוקולד דק.

מנפים אבקת סוכר על השוקולד המגורר, מוסיפים קינמון, אבקת קקאו ואבקת קפה נמס ומערבבים.

מאחדים עם הערמונים הגרוסים ומוסיפים תמצית וניל וליקר אמרטו לקבלת מלית סמיכה שניתן לדחוס כמו בצק רך, אך לא דביק. (אם יש צורך ניתן להוסיף עוד מעט אמרטו או מעט מים).


מרדדים את הבצק על גבי נייר אפייה מקומח קלות, קורצים עיגולים בקוטר 8-10 ס"מ.

מניחים בערך ככפית מלית על מחצית של כל עיגול בצק, מרטיבים בעזרת אצבע רטובה במעט מים, את קצוות עיגול הבצק ומקפלים אותו לשניים, אוטמים את הקצוות בעזרת מזלג ומניחים בתבנית תנור מרופדת נייר אפייה. מסיימים את כל עיגולי הבצק באותו האופן, וניתן לרדד שוב את שאריות הבצק עד תומו.

אופים 160 מעלות בתוכנית טורבו כ-15 דקות עד הזהבה קלה מאוד, מצננים למשך דקה אחת ומיד בעודם חמים, טובלים בצלחת מלאה אבקת סוכר לציפוי מלא. מצננים היטב ומאחסנים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page