top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות שוקולד צ'יפס

עודכן: 24 באוק׳ 2021


אחת העוגיות הראשונות שעלו כאן בבלוג, הן עוגיות שוקוצ'יפס נפלאות, אך עברו מאז כמה שנים ופיצחתי את המתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס משובחות והייתי חייבת לשתף אתכם בתגלית. אז אני לא מאלה שמעזות לשבח את הנחתום בכותרת, כלומר לקרוא לעוגיות: עוגיות שוקוצ'יפס משובחות/מושחתות וכו' אז בחרתי להבדיל את 2 המתכונים בעזרת שם העוגייה, לראשונות קראתי עוגיות שוקוצ'יפס (במילה אחת) ואת אלה בשם עוגיות שוקולד צ'יפס. וכעת לעוגיות עצמן, השתמשתי בכמה טבלאות שוקולד שונים: לבן עם עוגיות אוראו, דולסי עם פצפוצים ובשבבי שוקולד חלב ושוקולד לבן. אז מה שחשוב במתכון זה לא סוגי השוקולד אלא הכמות. ניתן להשתמש בכל סוגי השוקולד שתבחרו בכמות המצויינת במתכון. בצק העוגיות שמכינים בקלות ואופים במהירות ללא צורך בקרור, ואפייה קצרצרה, רק עד שהקצוות מזהיבים. גם אם נדמה שהעוגייה לא מוכנה, היא תתיצב בקרור, אז נא לשים לב לא לייבש! אהה... ועוד המלצה, כדאי לשים דחליל ליד קופסת העוגיות, כי אחרת מישהו יחטוף לכם את כולן...


עוגיות שוקולד צ'יפס

 

חומרים


350 ג' קמח (2.5 כוסות)

5 ג' אבקת סודה לשתייה (כפית)

250 ג' חמאה רכה

200 ג' אבקת סוכר (כוס וחצי)

ביצה

5 ג' תמצית וניל (כפית)

150 ג' שבבי שוקולד חלב + שוקולד לבן (3/4 כוס)

150 ג' טבלאות שוקולד בטעמים שונים ( עם אגוזים/ עוגיות/ סוכריות וכו')








אופן הכנה

בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מקרימים חמאה רכה עם אבקת סוכר במשך כחמש דקות עד קבלת מסה קרמית רכה ואחידה. מוסיפים ביצה ותמצית וניל ומעבדים להטמעה מלאה. מנפים מעל קמח מוסיפים אבקת סודה לשתייה ומעבדים לאיחוד ולקבלת בצק רך ואחיד.


בעזרת סכין חדה, פורסים את טבלאות השוקולד כגודל שבבי השוקולד ומקפלים בפיזור שווה לתוך הבצק.

קורצים פיסות בצק כגודל כדור פינג פונג, מגלגלים לכדור, מניחים במרווחים על תבנית תנור מרופדת נייר אפייה ולוחצים קלות למעיכה קלה. אופים בחום תנור 160 מעלות תוכנית טורבו למשך 10-12 דקות, רק עד הזהבת הקצוות. העוגיות מתייצבות בצינון, שימו לב לא לייבש!


מאחסנים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page