top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות חמאה קקאו


אחד הדברים שאני אוהבת שיש בבית, צנצנת עוגיות מלאה במטבח. העוגיות הממולאות והמורכבות נשמרות בקופסת העוגיות ולעומתן, בצנצנת נשמרות העוגיות הפשוטות, אלה שהכי כייף לטבול אותן בתה או הקפה. אמרתי פשוטות, הכוונה להכנה, כי ככל שהן יותר פשוטות הן יותר טעימות.

עוגיות חמאה קקאו, שמעבדים בפשטות ובקלות באופן ידני, תוך ערבוב של מספר רכיבים פשוטים, מגלגלים את הבצק הרך והנעים לגליל, מקררים כשעה, פורסים ולאחר אפייה קצרה וריח מתוק ושוקולדי שעוטף את חלל הבית, תוכלו גם אתם למלא את הצנצנת ולהנות.


עוגיות חמאה קקאו

כ-50 עוגיות


חומרים


100 ג׳ חמאה רכה

100 ג׳ אבקת סוכר ( 3/4 כוס)

ביצה

5 ג׳ תמצית וניל ( כפית)

210 ג׳ קמח ( כוס וחצי)

45 ג׳ אבקת קקאו ( שליש כוס)

5ג׳ אבקת סודה לשתייה ( כפית)




אופן ההכנה


בקערה בינונית באופן ידני ( או במיקסר עם וו גיטרה) מעבדים בעזרת לקקן חמאה רכה ואבקת סוכר יחד לקבלת קרם רך ואחיד. מוסיפים ביצה ותמצית וניל וטורפים היטב בעזרת מטרפה לקבלת תערובת אחידה.

מנפים מעל קקאו, קמח ואבקת סודה לשתייה ומערבבים לקבלת בצק רך נעים ונוח, מומלץ בשלב זה להוריד את הבצק על נייר אפייה וללוש לאיחוד סופי.

מגלגלים ומעצבים את הבצק לגליל באורך של כ-30 ס״מ , עוטפים בנייר אפייה ומקררים להתייצבות למשך כשעה.


בעזרת סכין חדה, פורסים את הגליל לעוגיות בעובי של 2 ס״מ ומניחים במרווחים קטנים על תבנית תנור מרופדת נייר אפייה. אופים כל תבנית בנפרד, בחום תנור 160 מעלות בתוכנית טורבו למשך כ- 15 דקות , העוגיות מתייצבות בצינון.

מצננים ומאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page