top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

קוביות שוקוקוס ללא אפייה

עודכן: 28 במרץ 2021


אחד המתכונים הותיקים והאהובים עליי, ואין לי פסח בלעדיו. והרי כבר סיפרתי כמה אני אוהבת את השילוב של שוקולד וקוקוס או בקיצור שוקוקוס. אז נכון שאפשר להכין את הקוביות האלה גם בסתם יום של חול, אבל אתם מכירים את זה שיש עוגה שהיא טעימה יותר בחג או באירוע מסויים? אז גם העוגה הזאת טעימה יותר בחג הפסח, והרי יש כל כך הרבה מתכונים אחרים עם שוקוקוס שמספיקים לכל הימים והמועדים אז למה לא ...לבסיס אני משתמשת בעוגיות יין פשוטות של פסח אותם אני טוחנת דק ומערבבת עם ממרח נוגט אגוזים של השחר העולה. מלבד הממרח הזה שנותן את טעמו המיוחד,כל הרכיבים האחרים פרווה לכן אם אתם מעדיפים את הקוביות שלכם פרווה, אני ממליצה להחליף את ממרח הנוגט במחית נוגט או פרלינה אותם אפשר להשיג בכל חנות למוצרי אפייה.

קוביות שוקוקוס ללא אפייה

תבנית 20/30

 

חומרים

בסיס

300 ג' עוגיות יין

100 ג' שוקולד חלב / מריר

200 ג' ממרח נוגט אגוזים (השחר העולה)


מלית קוקוס

300 ג' קרם קוקוס (כוס וחצי)

180 ג' סוכר (3/4 כוס)

10 ג' סוכר וניל (שקיק)

60 ג' שמן קוקוס (רבע כוס)

300 ג' פתיתי קוקוס (3.5 כוסות)


ציפוי גנאש

150 שוקולד חלב / מריר

125 שמנת מתוקה / צמחית










 

אופן ההכנה

בסיס

במעבד מזון טוחנים את העוגיות לאבקה דקה. ממיסים את השוקולד ומערבבים לתוכו את ממרח נוגט האגוזים. מעבירים את העוגיות הטחונות לקערה, יוצקים מעל את תערובת השוקולד ומערבבים היטב לציפוי אחיד. מרפדים תבנית בנייר אפייה, ומשטחים את התערובת בצורה אחידה בעזרת תחתית של כוס משומנת מעט. מקפיאים את התבנית כחצי שעה.


מלית קוקוס

מניחים בקלחת קרם קוקוס, סוכר, סוכר וניל ושמן קוקוס. מערבבים על להבה בינונית עד להמסה. מסירים מהכיריים ומערבבים פנימה את פתיתי הקוקוס. מערבבים היטב לספיגת הנוזלים ומשטחים את המלית, בצורה אחידה בעזרת פלטה מדורגת על גבי הבסיס הקפוא. מקררים כשעתיים עד לציפוי.


ציפוי גנאש

מרתיחים את השמנת, יוצקים על השוקולד ומערבבים להמסה. יוצקים את הגנאש על מלית הקוקוס ומקררים להתייצבות.












0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page