top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

קוביות קרמל קשיו וקוקוס קלוי

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


הקוביות הללו, נראים ומרגישים כמו בלונדיז רק שאין בבלילה שוקולד. המרקם מגיע מהחמאה האגוזית שבמתכון. חמאה אגוזית הכוונה לחמאה מומסת עד להשחמה, מוצקי החלב והסוכרים שבה מתקרמלים והארומה שמתקבלת מזכירה אגוזי לוז. לעתים נקראת גם חמאה חומה אבל בוודאי לא שרופה, כמו שיש ששוגים בה. קשיו, הוא האגוז האהוב עליי ביותר למרות שמבחינה בוטנית אינו נחשב כאגוז אלא כפרי הדומה לשקד. אז חיברתי לחמאה האגוזית ולקשיו קוקוס קלוי וזה נפלא לאכול כמו שזה רק שרציתי מושחת יותר ויצקתי מעל קרמל שוקולדי...במתכון אין צורך במיקסר. יאללה בואו נתחיל.


קוביות קרמל קשיו וקוקוס קלוי

תבנית 20/20


 

חומרים

200 ג' חמאה אגוזית

200 ג' סוכר דמררה (כוס)

5 ג' תמצית וניל (כפית)

3 ביצים

320 ג' קמח (2 ורבע כוסות)

5 ג' אבקת אפיה (כפית)

5 ג' מלח (כפית)

120 ג' קשיו (כוס)

90 ג' קוקוס קלוי (כוס)


ציפוי קרמל

300 ג' סוכר (כוס וחצי)

60 מ"ל מים (רבע כוס)

200 מ"ל שמנת מתוקה (כוס)

3 ג' מלח (חצי כפית)

100 ג' חמאה

200 ג' שוקולד חלב





אופן ההכנה

חמאה אגוזית

בקלחת מניחים את החמאה, על כיריים בלהבה נמוכה עד בינונית, ממיסים את החמאה עד להשחמה ומדי פעם מערבבים. כשהגוון הופך חום והריח אגוזי מסירים מהלהבה ומצננים. מסננים במסננת דקה מאוד.


טורפים יחד בקערה גדולה את הביצים עם הסוכר והוניל עד לבלילה אחידה. מוסיפים את החמאה האגוזית ומאחדים.

שוברים בעזרת הידיים את הקשיו לחצי ובוצעים לארבעה חלקים, מוסיפים את הקשיו והקוקוס הקלוי לבלילה. מנפים יחד את הקמח אבקת האפייה והמלח ומקפלים לבלילה, בשלב זה הבלילה הופכת לעיסה דחוסה ויש לקפל היטב את החומרים.

משמנים תבנית ומרפדים בנייר אפייה, יוצקים את העיסה ומיישרים, אופים 160 מעלות כ25 דקות להזהבה, לא לייבש. מצננים.


ציפוי קרמל

מניחים יחד בקלחת מים וסוכר ומקרמלים לגוון ענברי. במקביל מחממים שמנת מתוקה. כשהקרמל מגיע לצבע המתאים יוצקים בזהירות את השמנת החמה וטורפים לאיחוד. מוסיפים מלח וחמאה ומערבבים להמסה. מניחים בקערה חסינת חום את השוקולד ויוצקים מעל את הקרמל, מערבבים היטב להמסה. מצננים מעט ויוצקים על העוגה שבתבנית. מקררים חצי שעה להתמצקות וחותכים לקוביות. מאחסנים בטמפרטורת החדר.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page