top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

קוביות אלפחורס פירורים


לפני כמספר חודשים העלתי לבלוג קוביות ריבה פירורים נפלאות. כשהתבקשתי להכין לאחד הערבים המשפחתיים עוגיות, בחרתי להכין את אותן העוגיות קצת אחרת: במקום ריבה אדומה מרחתי ריבת חלב ופיזרתי פתיתי קוקוס. נרשמה התלהבות מגרסת ריבת החלב וכולם קראו לזה אלפחורס.

החלטתי להביא את המתכון לבלוג, ואף עשיתי שינוי קטן בבצק כשהוספתי גם לו פתיתי קוקוס להגברת הטעם. את הקוביות מכינים בפשטות: בצק פריך שאפשר ללוש בידיים או במעבד מזון/מיקסר וו גיטרה, לאחר שמפוררים את החמאה לחומרים היבשים, מתקבלים פירורים ומוציאים כמות של 2 כוסות מידה להמשך ולפירורים הנותרים מוסיפים חלמון לקבלת בצק. משטחים את הבצק בתבנית ואופים אפייה חלקית, מורחים ריבת חלב, מפזרים קוקוס ופירורים ששמרנו ובתום האפייה פורסים לקוביות מופלאות כאלה שכייף למלא בהן צנצנות, והן ממכרות אז אל תגידו שלא אמרתי...


קוביות אלפחורס פירורים

תבנית 40/30

חומרים

350 ג' קמח (2.5 כוסות)

90 ג' פתיתי קוקוס (כוס) (1)

7 ג' אבקת אפייה (כפית וחצי)

100 ג' סוכר לבן (חצי כוס)

100 ג' סוכר דמררה (חצי כוס)

10ג' סוכר וניל (2 כפיות/שקיק)

300 ג' חמאה קרה

חלמון

450 ג' ריבת חלב

90 ג' פתית קוקוס (כוס) (2)



אופן ההכנה

מנפים לקערה בינונית (או מעבד מזון או מיקסר) את הקמח, אבקת אפייה ופתיתי קוקוס (1).

מערבבים פנימה סוכרים. פורסים חמאה קרה לקוביות קטנות, מניחים בתוך הקערה ובעזרת קצות האצבעות מפוררים את החמאה אל תוך החומרים עד לקבלת פירורים. מפרישים בעזרת כוס מידה 2 כמות של 2 כוסות ומניחים במקרר עד השימוש. לתוך הפירורים שנותרו מוסיפים חלמון ולשים לקבלת בצק אחיד, רך ונוח.

מרדדים את הבצק על נייר אפייה מקומח קלות לצורת מלבן או ריבוע אחיד בעובי 2 ס"מ כגודל בסיס התבנית בו יונח. מניחים את הבצק יחד עם נייר האפייה בתוך התבנית ובעזרת מזלג מחוררים את פני הבצק ואופים בחום תנור, 170 מעלות תוכנית טורבו למשך כ-15 דקות עד להזהבה ולאפייה חלקית. מצננים.


מורחים את ריבת החלב באופן שווה על הבצק האפוי למחצה, מפזרים מעל את פתיתי הקוקוס (2) בשכבה אחידה ומעל מפזרים את הפירורים ששמרנו קודם במקרר.

אופים בחום תנור, 170 מעלות תוכנית טורבו למשך כ-25 דקות עד הזהבה והתייצבות.

מצננים היטב ובעזרת סכין חדה פורסים לקוביות בגודל הרצוי.

מאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page