top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

חיתוכיות חלבה נוטלה


את החיתוכיות האלה הכנתי לכבוד הגשם. הכנתי בצק פריך משלושה רכיבים: קמח, אבקת סוכר וחמאה פרסתי את הבצק לשבעה חלקים וכל חלק רידדתי על נייר אפייה מקומח קלות, דק דק מאוד, ממש כמו נייר והבצק מתמסר בקלות ונמתח בעזרת המערוך עוד ועוד. הערמתי שכבות בצק בתבנית, כשעל יריעה אחת מורחת ממרח חלבה, על השנייה מורחת נוטלה וכן הלאה שוב ושוב לסירוגין ועד תום הבצק כשמסיימים בבצק.

לאחר האפייה, פורסים לקוביות בגודל המתאים לכם ומעמידים דחליל ליד הקופסה, אחרת יש סיכוי שלא ישאר לכם... מתקבל ביס פריך אך נמס בפה. כמעט ולא ניתן להבחין ביריעות הבצק בין השכבות ולכן הטעם רב וממכר. יש שני חוקים פשוטים להצלחת החיתוכיות הללו: את הבצק הנוח מרדדים על פיסת נייר אפייה כגודל בסיס התבנית, מניחים לאחר הרידוד על משטח ישר, נניח כמו קרש חיתוך ומניחים במקרר כרבע שעה להתייצבות הבצק. אך באמת רק רבע שעה, שלא ישבר ורק שיהיה קל יותר ונוח להסיר את נייר האפייה מהבצק. שימו לב לגודל התבנית, התבנית כגודל תבנית האלומיניום המלבנית, הקטנה יותר מתבנית הבינונית הסטנדרטית (הגודל הוא 28/18 אך הפנים הוא 25/15). ניתן להשתמש בכל ממרח חלבה ושוקולד שאתם אוהבים. זהו, אפשר להתחיל ולהנות.


חיתוכיות חלבה נוטלה

תבנית 28/18

חומרים


בצק:

385 ג' קמח (2 כוסות ו3/4)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

250 ג' חמאה קרה


מלית:

350 ג' ממרח חלבה

350 ג' נוטלה / ממרח שוקולד


אופן ההכנה


בצק:

במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה, מנפים קמח ואבקת סוכר, מוסיפים חמאה פרוסה לקוביות ומעבדים עד קבלת פירורי בצק גדולים. (במידה והבצק לא מתחבר, ניתן להוסיף כפית אחת או שתיים של מים קרים, אך אל תמהרו להוסיף, לי לא היה צורך בהוספה) מאחדים את הבצק, עוטפים ביריעת ניילון נצמד ומקררים חצי שעה.


פורסים את הבצק לשבעה חלקים זהים. גוזרים 7 יריעות נייר אפייה כגודל בסיס התבנית.

מנפים מעט קמח על גבי יריעת נייר אחת, מניחים במרכז יריעת בצק אחת, מקמחים מעט את המערוך ומרדדים את הבצק כגודל נייר האפייה. הבצק אלסטי ונמתח, לרדד בעדינות דק דק.

מניחים את נייר האפייה עם הבצק על משטח ישר, מניחים במקרר וממשיכים באותו אופן עד תום הבצק.


הרכבה ואפייה:

מרפדים את התבנית בנייר אפייה המציץ החוצה לחילוץ קל (אם התבנית חד פעמית אז אין צורך)

מניחים יריעת בצק אחת, ראשונה, בתוך התבנית יחד עם נייר האפייה שלה.

מורחים שכבת נוטלה דקה על הבצק.

מניחים יריעת בצק נוספת, שנייה על הנוטלה בצורה הזאת:

הופכים את הבצק כשנייר האפייה למעלה, מניחים בתוך התבנית כשהבצק למטה, מהדקים מעט ומסירים את נייר האפייה. מורחים על הבצק שכבה דקה של ממרח חלבה ומכסים ביריעת בצק באותו האופן.

ממשיכים הלאה, לסירוגין חלבה - נוטלה ועד תום הבצק כשמסיימים ביריעת בצק עליונה.


אופים בחום תנור, 170 מעלות במצב סטטי (קו עליון-קו תחתון) במשך כ-45 דקות עד הזהבה.

מצננים היטב ומפדרים אבקת סוכר.

מחלצים את העוגה מהתבנית, פורסים לקוביות בגודל המתאים ומאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page