top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת מוס פרווה שוקולד נוגט ודבש

עודכן: 1 בספט׳ 2020


בחגים, כשאני מתארחת אצל המשפחה בירושלים, אני אחראית על הקינוחים ובדרך כלל הדרישה היא לעוגת פרווה שתסיים את הארוחה החגיגית. את העוגה הזאת, הכנתי בראש השנה שלפני כמה שנים, ומאז שבתי והכנתי אותה שוב ושוב, מאחר והתקבלה באהדה ובפליאה איך עוגת פרווה כל כך טעימה... העוגה נטולת גלוטן ככה שהרווחנו 2 ציפורים בעוגה אחת. העוגה קלה להכנה, לא דורשת הכנות מוקדמות ומכינים אותה בבת אחת.

עוגת מוס שוקולד נוגט ודבש

תבנית 24

 

חומרים

בסיס:

200 מ"ל קרם קוקוס (כוס)

200 ג' שוקולד מריר

2 ביצים

30 ג' דבש (רבע כוס)

5 ג' תמצית וניל (כפית)

100 ג' אבקת שקדים (כוס)


מוס שוקולד נוגט ודבש:

5 ג' ג'לטין + 25 מ"ל מים קרים

6 חלבונים

1 ג' מלח (קורט)

240 מ"ל דבש (כוס)

200 ג' שוקולד מריר

120 ג' מחית נוגט (חצי כוס)

150 מ"ל קרם קוקוס (3/4 כוס)


ציפוי:

150 ג' שוקולד מריר

10 מ"ל שמן קנולה (כף)

30 ג' שקדים קלויים גרוסים (רבע כוס)


קצפת נוגט:

150 מ"ל שמנת מתוקה צמחית (3/4 כוס)

10 ג' אבקת סוכר (כף)

10 ג' אינסטנט פודינג וניל (כף)

15 ג' מחית נוגט (כף)


עיטור:

מטבעות צימקאו לבן

ניילון בועות

מרציפן

שקדים לבנים פרוסים


אופן הכנה

בסיס

בקערה גדולה וחסינת חום, מניחים יחד שוקולד וקרם קוקוס וממיסים בפולסים במיקרוגל עד להמסה מלאה ולקבלת תערובת אחידה וחלקה. מוסיפים ביצה אחר ביצה וטורפים להטמעה. מוסיפים וניל ודבש וטורפים להטמעה. מקפלים פנימה אבקת שקדים לקבלת תערובת אחידה. מרפדים תבנית בנייר אפייה, יוצקים פנימה את המסה ואופים 160 מעלות למשך כעשרים דקות. מצננים.


מוס שוקולד נוגט ודבש

מערבבים בקערית קטנה וחסינת חום את הג'לטין עם המים, משהים עשר דקות בטמפרטורת החדר וממיסים שלושים שניות במיקרוגל. מניחים בקערה חסינת חום את השוקולד, מחית הנוגט וקרם הקוקוס וממיסים בפולסים במיקרוגל עד להמסה מלאה ולקבלת תערובת חלקה. מניחים בקערת המיקסר עם וו מקצף את החלבונים עם המלח ומתחילים בהקצפה במהירות בינונית. במקביל מניחים בקלחת את הדבש, מרתיחים ומבשלים דקה נוספת. יוצקים את הדבש הרותח בהדרגה לתוך החלבונים תוך כדי הקצפה, ומקציפים דקותיים לאחר ההטמעה. יוצקים את תערובת השוקולד והנוגט בהדרגה לתוך קערת המיקסר תוך כדי קצפה, ומקציפים דקותיים לאחר ההטמעה. מערבבים 2 כפות מהמסה שקיבלנו במיקסר לתוך קערית הג'לטין המומס ויוצקים את הג'לטין המעורב לתוך קערת המיקסר להקצפה קצרה להטמעה. מרפדים את דפנות התבנית בשקף ויוצקים את המוס על גבי הבסיס. מקפיאים 4 שעות.


ציפוי

ממיסים את השוקולד המריר, מערבבים עם השמן ומקפלים פנימה את השקדים הגרוסים. יוצקים את הציפוי על פני העוגה כשהיא עדיין בתוך התבנית.


עיטור

קורצים פיסות מרציפן קטנטנות ומגלגלים לצורת גוף הדבורה, בעזרת שוקולד מריר מומס מסמנים פסים בגוף הדבורה ונועצים זוג שקדים בצידי גוף הדבורה.

ממיסים מעט צימקאו לבן, מורחים על ניילון בועות (פצפצים), מקררים להתייצבות וחותכים צורות אי סימטריות קטנות.

קצפת נוגט

מקציפים יחד שמנת צמחית עם אבקת סוכר, פודינג וניל ומחית נוגט לקבלת קצפת יציבה מאוד. מעבירים לשק זילוף צנטר עגול גדול ומזלפים כתר נשיקות צפופות על גבי הציפוי. מחלצים את העוגה מהתבנית, עוטפים בניילון נצמד קרש חיתוך ומניחים אותו על הקצפת בזהירות למעיכה קלה, משאירים במצב הזה למשך חצי שעה ומשיבים למקפיא להתייצבות.בתום חצי שעה, מרימים את קרש החיתוך בזהירות ומעטרים עם דבורי מרציפן וחלת דבש. מפשירים במקרר ארבע שעות לפני ההגשה.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page