top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת גלידת קוקוס ושבבי שוקולד


רק תחילת הקיץ וכבר חם כל כך ומה כדאי יותר מלהכין עוגת גלידה? גלידה ניתן להכין בבית בקלות, ללא מכונה, עם שני מרכיבים עיקריים, שמנת מתוקה וחלב מרוכז, ועם אינספור תוספות וטעמים שרק תבחרו. בחרתי בטעם אהוב של קוקוס עם שבבי שוקולד, והבסיס הוא גביעי גלידה גרוסים דק עם שוקולד מומס. השתמשתי רק בחלקו הקרמי של קרם קוקוס, לשם כך מקררים מספר שעות את הפחית, הקרם נקרש ונפרד מהנוזל וקל יותר להוציא אותו, ולא קרה דבר אם נכנס גם מעט מנוזל הקוקוס לגלידה שלנו. רציתי שהעוגה תהיה קרמית לכן הוספתי גם גבינת מסקרפונה, ניתן להשתמש בכל גבינת שמנת אחרת. עוגה של עשר דקות עבודה ושניתן לשמור בקופסה אטומה לאורך זמן רב במקפיא.


עוגת גלידה קוקוס ושבבי שוקולד

תבנית 22

 

חומרים

בסיס:

10-12 גביעי וופל לגלידה

30 ג' מחית נוגט (2 כפות)

50 ג' שוקולד מומס

12 ג' פתיתי קוקוס (2 כפיות)


גלידה:

250 ג' גבינת מסקרפונה

5 ג' אינסטנט פודינג וניל (כפית)

400 ג' קרם קוקוס (פחית)

400 ג' חלב מרוכז (פחית)

300 מ"ל שמנת מתוקה (כוס וחצי)

90 ג' פתיתי קוקוס (כוס)

100 ג' שוקולד חלב מגורר


ציפוי:

50 ג' שבבי שוקולד חלב

20 ג' שבבי קוקוס ממותק



אופן הכנה

בסיס:

מרפדים בסיס תבנית בנייר אפייה. במעבד המזון, גורסים את גביעי הגלידה לפירורים דקים, אך לא לאבקה. מוסיפים נוגט ושוקולד מומס ומעבדים רק עד ששבבי הוופל מצופים ולחים. מהדקים את התערובת לבסיס התבנית, בעזרת כף, בצורה שווה ואחידה ומקפיאים עד לשלב הבא.


גלידה:

במיקסר עם וו גיטרה, מעבדים את גבינת המסקרפונה לריכוך כשתי דקות. מוסיפים את אינסטנט פודינג הוניל ומערבבים. מחליפים את וו הגיטרה בוו מקצף, מוסיפים את חלקו הקרמי של קרם הקוקוס ומתחילים בהקצפה בהילוך נמוך כשתי דקות. מוסיפים תוך כדי הקצפה את השמנת המתוקה וממשיכים בהקצפה בהילוך נמוך כשתי דקות. מוסיפים תוך כדי הקצפה את החלב המרוכז, מגבירים להילוך בינוני ומקציפים עד קבלת תערובת קרמית אחידה. לקראת סיום ההקצפה מוסיפים את פתיתי הקוקוס ואת שבבי השוקולד המגורר ומקציפים להטמעה. מניחים שקף בדפנות התבנית, ויוצקים את הגלידה על גבי בסיס גביעי הוופל. מקפיאים שש עד שמונה שעות לפני ההגשה.


ציפוי:

מקשטים את עוגת הגלידה בפתיתי קוקוס ממותק ובשבבי שוקולד חלב.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page