top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות לינזר


אני מאוד סנטימנטלית לעוגיות לינזר או בשמם הידוע - פרח ריבה. בתחילת חיי נישואינו, ועוד בתקופה שהייתי רחוקה מאפייה, צביקה ואני היינו קונים פרחי ריבה מאובקים במתיקות אבקת סוכר וארוזים בקופסא קטנה, שקופה, עגולה ונהנים מכל נגיסה. נוסטלגיה. ערב אחד התארחנו בביתו של אחי ואישתו הגישה לנו פרחי ריבה שהכינה במו ידה. כל כך התפעלתי ולא האמנתי שלא רחוק היום שאבין כמה הן קלות להכנה. וכשבא היום, שיחקתי במרכיבים עד שהגעתי לתוצאה הרצויה.

העוגיות אפויות מבצק פריך, חשוב לזכור לא לקמח מדי את משטח העבודה בכדי שהבצק לא ישנה את מרקמו, יתכווץ באפייה ויהיה קושי בהתאמת הזוגות.

עוגיות לינזר

 

חומרים

280 ג' קמח (2 כוסות)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

2 שקיקי סוכר וניל

125 ג' חמאה

ביצה

חלמון

למלית:

צנצנת ריבה בכל טעם שאוהבים

לבזיקה:

אבקת סוכר

 

אופן ההכנה

במעבד מזון מניחים קמח, אבקת סוכר, סוכר וניל ומערבלים. מוסיפים חמאה ומערבלים לפירורים. מוסיפים ביצה וחלמון ומעבדים לבצק אחיד. עוטפים ומקררים שעתיים.

על משטח מקומח קלות מרדדים את הבצק, קורצים כל צורה שאוהבים, במחצית העוגיות קורצים במרכז עיגול קטן (או פרח או לב...), מניחים בתבנית מרופדת נייר אפייה. אופים 170 מעלות במשך 15-20 דק' עד שהקצוות משחימים מעט. העוגיות מתקשות בצינון. מצננים לחלוטין.

הרכבה:

על מחצית העוגיות עם החור במרכז בוזקים אבקת סוכר. על העוגיות השלמות מניחים במרכז כפית ריבה, מחברים זוגות וסוגרים לסנדוויץ'. שומרים בקופסא אטומה בטמפ' החדר.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page