top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

רחת לקום

עודכן: 13 באוג׳ 2022


רחת לקום, הוא ממתק הנפוץ במזרח התיכון ובטורקיה בפרט. הלוקום עשוי ג'לטין וגלוקוז ומתובל במי ורדים, מי זאהר (מי פריחת ההדרים) ומצופה בעמילן תירס (קורנפלור) או בקוקוס טחון. ישנם סוגים שונים, צבעים רבים ואפילו עם מיני שקדים ופיסטוקים. במטבח שלי, אני משתמשת ברחת לקום בעיקר בעוגיות הפריכות שלי ולשם כך אוהבת בעיקר את אלה האדומים-ורודים שבעלי קונה לי בדרך כלל משוק מחנה יהודה בירושלים. לעתים, אני שוכחת להזכיר לבעל לקנות, או שהבעל שוכח בעצמו לקנות... או אז זה הזמן שאני מכינה רחת לקום בבית, וזה כל כך פשוט שאני לא מבינה למה אני בכלל קונה. תהליך ההכנה פשוט ביותר, ערבוב, המסה, הרתחה, בישול קצר וזהו. יוצקים לתבנית ומקררים. לאחר מספר שעות פורסים ונהנים. אינני משתמשת במתכון בצבע מאכל, סירופ המלבי שאני מוסיפה לקבלת טעם, נותן לי מימד נוסף של צבע ורוד שקוף מושלם.


רחת לקום

 

חומרים

24 ג' ג'לטין

240 מ"ל מים (כוס)

400 ג' סוכר (2 כוסות)

30 מ"ל סירופ מלבי (2 כפות)

6 מ"ל מי ורדים (כפית)

3 מ"ל מי זאהר (חצי כפית)


100 ג' קורנפלור (3/4 כוס)

120 מ"ל מים (חצי כוס)


60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

50 ג' קורנפלור (שליש כוס)




אופן הכנה

בסיר קטן, אך גבוה, מניחים יחד אבקת ג'לטין עם סוכר ומים. על להבה בינונית - גבוהה, מערבבים עד להמסת הסוכר והג'לטין ומרתיחים את הנוזל. בקערית נפרדת מערבבים יחד קורנפלור עם מים ולאחר הרתיחה מוסיפים את הקורנפלור, מערבבים היטב להמסת כל הגושים הלבנים ונותנים לנוזל לבעבע ברתיחה מתונה במשך עשר דקות, ומדי פעם מערבבים במרית. בסיום עשר הדקות, מסירים מהכיריים ומשאירים 2 דקות בסיר רק עד שהנוזל נרגע מהרתיחה. בתבנית בגודל 15/20 לערך, (אם תרצו רחת לקום עבה יותר יש לצקת לתבנית 15/8 לערך). מרססים מעט שמן ויוצקים מעל את הנוזל החם. מצננים חצי שעה בטמפרטורת החדר, ומכניסים למקרר למשך שש עד שמונה שעות.

מערבבים אבקת סוכר עם קורנפלור, ומאבקים משטח עבודה. מחלצים מהתבנית את הרחת לקום ובעזרת סכין חדה, פורשים לקוביות קטנות. מאבקים את הממתק ושומרים בקופסה אטומה במקרר לאורך זמן.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page