top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

מרשמלו דבש רימון ורדים

עודכן: 13 באוג׳ 2022


לאחר שמכינים פעם אחת מרשמלו ביתי, כבר לא רוצים לטעום את המרשמלו התעשייתי. ממתק קל הכנה אך מצריך סבלנות לייבוש בטמפרטורת החדר, והסבלנות משתלמת. לטעום את רכות הענן הנמסה בפה- גם מי שלא אוהב מרשמלו, יתקשה להאמין שזה הוכן בבית. במשלוח המנות שהכנתי כאן בבלוג, שיתפתי מתכון למרשמלו תות. הפעם, לקראת חגי תשרי, בחרתי להכין מרשמלו דבש עם שיוש של רימונים. מתקבל ביס מתוק ברקע של חמוץ-מתוק ובניחוח ורדים. מרשמלו אוריינטלי במיוחד שלי הזכיר מעט את ממתק הרחת לקום. את ריבת הרימון הכנתי קודם, אך אם אתם מוצאים, אז אפשר גם לקנות או לוותר ולהכין רק מרשמלו דבש. אבל אל תוותרו על תמצית הורדים בריבת הרימון, גם אם קניתם, הוסיפו אותם לכמות הרצויה במתכון.

מרשמלו דבש רימון ורדים

תבנית 30/25

 

חומרים

ריבת רימונים:

500 מ"ל מיץ רימונים טבעי

גרגירים מרימון אחד

500 ג' סוכר

2 שקיקים סוכר וניל

ליבת 2 תפוחים (מה שנשאר בסיום אכילת התפוח)


מרשמלו:

20 ג' ג'לטין +100 מ"ל מים קרים

240 מ"ל דבש (כוס)

120 מ"ל מים (חצי כוס)

100 ג' סוכר (חצי כוס)

80 ג' סירופ תירס (רבע כוס)

120 ג' ריבת רימונים (חצי כוס)

2-3 טיפות תמצית ורדים / רבע כפית מי ורדים


70 ג' קורנפלור (חצי כוס)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)




אופן הכנה

ריבת רימונים

פורסים 2 תפוחי עץ, ושומרים את הליבות (החלק הפנימי עם הגרעינים) יש בהם פקטין טבעי ונצטרך אותם להסמכת הריבה. סוחטים רימונים לקבלת הכמות הרצוייה, ומניחים בסיר יחד עם גרגירי הרימון הסוכר והוניל. מבשלים על להבה בינונית עד להמסת הסוכר ולרתיחה, מנמיכים, מוסיפים את ליבות התפוחים ומבשלים עד להסמכת הריבה שמדי פעם בוחשים ומסירים את הקצף שהצטבר. כשהריבה מוכנה, מסירים את ליבות התפוח ויוצקים לתוך צנצנת מעוקרת, סוגרים ומצננים כשהצנצנת עומדת הפוך (המכסה בתחתית).


מרשמלו

מערבבים יחד ג'לטין ומים קרים, משהים 10 דקות בטמפרטורת החדר וממיסים 30 שניות במיקרוגל.

יוצקים את הג'לטין המומס לקערת המיקסר ומתחילים בהקצפה במהירות בינונית. במקביל מניחים יחד בסיר את הדבש, סירופ התירס, הסוכר והמים ומרתיחים עד לטמפרטורה של 118 מעלות.

יוצקים בזהירות ובהדרגה את הסירופ הרותח לתוך הג'לטין תוך כדי הקצפה. מגבירים את ההקצפה למקסימום למשך 15 דקות עד לקבלת מרשמלו יציב ותפוח.

מרפדים תבנית ביריעת סיליקון משומנת בתרסיס. מערבבים יחד את אבקת הסוכר והקורנפלור ומאבקים מעט את יריעת הסיליקון. את שאר אבקת הסוכר והקורנפלור נצטרך לחיתוך המרשמלו.

מסננים חצי כוס ריבת רימונים (נשתמש רק בחלק הנקי מגרגירים ) ומערבבים לתוכה תמצית ורדים. יוצקים את המרשמלו בצורה שווה לתוך התבנית, מניחים נקודות ריבת רימונים על גבי המרשמלו ובעזרת שיפוד או סכין חדה יוצרים שיש.

נועצים בפינות המרשמלו קיסמי שיניים ועוטפים מעל ביריעת ניילון נצמד, הקיסמים ישמרו חוצץ בין הניילון למרשמלו. מניחים את התבנית במקום קריר ומוצל בטמפרטורת החדר למשך 12 שעות.

מאבקים משטח עבודה באבקת הסוכר והקורנפלור, מחלצים את המרשמלו מהתבנית על המשטח המאובק, ובעזרת סכין חדה פורשים את המרשמלו לקוביות. ניתן לאבק את הסכין מדי פעם באבקת סוכר לחיתוך קל יותר. שומרים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page