top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

מלבי וסירופ ביתי

עודכן: 13 באוג׳ 2022


מלבי הוא הפודינג של המזרח התיכון. יש הנוהגים לאכול אותו בחתונות, יש השוברים איתו את צום יום הכיפורים ויש הנוהגים לאכול אותו בשבועות. כל עדה והמנהג שלה, ואני נוהגת לאכול אותו כדי שיהיה טעים...

יש כאלה שמתבלבלים בין מלבי לסחלב, ההבדל הוא במצב הצבירה: מלבי מוגש קר במרקם פודינג וסחלב מוגש חם, נוזלי ומעט סמיך, בשניהם המרכיב הוא חלב, קורנפלור ומי ורדים ומעטרים בפתיתי קוקוס ובפיסטוקים קלויים וגרוסים. אני בחרתי להכין את המלבי שלי פרווה ואני עושה שימוש בקרם קוקוס ובנוזל קוקוס, ההבדל בינהם הוא אחוזי השומן, את קרם הקוקוס ניתן להשוות לשמנת מתוקה ואילו את נוזל הקוקוס (מי קוקוס) ניתן להשוות לחלב. את המלבי מעטרים גם בסירופ אדום סמיך שניתן לקנות בכל סופר, אך היום נכין סירופ מחליטת פירות אדומים (בשביל טעם וצבע) ומפרחי ורדים מיובשים לחליטה (בשביל טעם נוסף). אני אוהבת למזוג את המלבי לתבניות סיליקון אישיות, זה יפה יותר והחילוץ קל ונוח אך כמובן שניתן למזוג גם לכוסיות קינוח כרצונכם.


מלבי וסירופ ביתי


חומרים

מלבי:

400 מ"ל קרם קוקוס (פחית)

400 מ"ל נוזל קוקוס (פחית)

240 מ"ל מים (כוס)

100 ג' סוכר (חצי כוס)

70 ג' קורנפלור (חצי כוס)

3 מ"ל מי ורדים (חצי כפית)


סירופ:

5 שקיקי תה פירות אדומים

5 פרחי ורדים מיובשים לחליטה

200 מ"ל מים (3/4 כוס)

200 ג' סוכר (כוס)

2 טיפות מי זאהר


עיטור:

45 ג' פתיתי קוקוס (חצי כוס)

65 ג' פיסטוקים גרוסים קלויים (חצי כוס)







אופן הכנה

מלבי

יוצקים לתוך סיר את קרם הקוקוס ונוזל הקוקוס, מוסיפים את הסוכר ומי הורדים.

מערבבים יחד את המים והקורנפלור לקבלת נוזל אחיד וללא גושים ומוסיפים לסיר.

מבשלים לרתיחה על גבי להבה בינונית - גבוהה, תוך כדי טריפה מתמדת עד הסמכה. זה לוקח מעט זמן אז קצת סבלנות, זה ישתלם. כשמתקבל מלבי סמיך במרקם פודינג, מסירים מהכיריים ובעזרת מצקת מוזגים מיד לתבניות סיליקון אישיות, מכסים ביריעת ניילון נצמד על גבי המלבי, למניעת קרום ומקררים למשך 8-10 שעות.


סירופ

מרתיחים יחד בקלחת, מים עם סוכר, חליטת פירות אדומים וורדים מיובשים ומבשלים על גבי להבה נמוכה - בינונית במשך כעשר דקות עד להסמכת הסירופ. מסירים מהכיריים, מוסיפים מי זאהר מצננים, מסננים את התיונים והורדים ושומרים בכלי אטום במקרר במשך שבועיים.


הגשה

מחלצים את המלבי מתוך תבניות הסיליקון, מניחים על צלחת הגשה אישית, יוצקים מעל מעט סירופ, מפזרים פתיתי קוקוס ופיסטוקים גרוסים ומגישים בהנאה.


* המלבי נשמר מכוסה במקרר במשך שבועיים.



2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page