top of page
תמונת הסופר/תאורלי

גבינה אפויה נפוליטנה

עודכן: 1 בפבר׳ 2020


נפוליטנה היא עוגה איטלקית בשלושה צבעים: חום (שוקולד), ורוד (תותים), לבן (וניל). אפשר למצוא אותה בצורת עוגת מוס, עוגת גלידה ואף עוגה בחושה. שלושת הצבעים, וגם הטעמים המשתלבים להפליא מזכירים את גלידת הקסטה שאפשר לקנות בקופסה משפחתית. בחרתי להכין עוגת גבינה אפויה, ובדומה לטריקולד, החלטתי להשתמש בשלושת השוקולדים: מריר, לבן ורובי. מי שעדיין מתקשה למצוא את הרובי, יכול להשתמש במחית תותים באותה הכמות המצויינת של השוקולד. מכינים בלילת עוגה אחת, מחלקים באופן שווה לשלוש ומוסיפים לכל אחד שוקולד מומס אחר. אני בחרתי להכין בצק פריך לבסיס, ניתן לקצר תהליכים ולרפד בסיס מעוגיות טחונות עם חמאה מומסת. כמה פשוט ככה יפה וטעים.


גבינה אפויה נפוליטנה

תבנית 24

 

חומרים

בסיס פריך:

100 ג' קמח (3/4 כוס)

25 ג' אבקת שקדים (רבע כוס)

30 ג' אבקת סוכר (רבע כוס)

60 ג' חמאה

חלמון

3 ג' תמצית וניל (חצי כפית)


מלית גבינה:

500 ג' גבינה לבנה במרקם שמנת 5%

300 ג' גבינת שמנת 25%

200 ג' שמנת חמוצה

200 ג' סוכר (כוס)

6 ביצים

40 ג' קורנפלור (רבע כוס)

10 ג' אינסטנט פודינג וניל (כף)


150 ג' שוקולד מריר

150 ג' שוקולד רובי

150 ג' שוקולד לבן

50 מ"ל שמנת מתוקה (רבע כוס) 3X סה"כ 150 מ"ל שמנת מתוקה (3/4 כוס)


ציפוי מרנג:

120 ג' סוכר

40 מ"ל מים

60 ג' חלבונים


אופן הכנה

בסיס פריך:

במעבד מזון מערבבים יחד קמח, אבקת שקדים ואבקת סוכר. מוסיפים חמאה ומעבדים לפירורים. מוסיפים חלמון ווניל ומעבדים רק עד שהבצק מתאחד. מקררים חצי שעה. מרדדים על גבי נייר אפייה מקומח מעט ומרפדים את בסיס התבנית. מחוררים בעזרת מזלג ואופים 170 מעלות 10 דקות עד הזהבה קלה. מצננים.


מלית גבינה:

בקערה גדולה טורפים יחד את הגבינות עם השמנת החמוצה, מוסיפים סוכר ומערבבים היטב. מוסיפים ביצה אחר ביצה וטורפים עד הטמעה. מנפים מעל קורנפלור ואינסטנט פודינג וטורפים לקבלת בלילה חלקה. מחלקים את הבלילה,בעזרת מצקת מרק לשלוש קערות באופן שווה.

מניחים בנפרד כל שוקולד בקערית זכוכית חסינת חום, יוצקים מעל כל שוקולד 50 מ"ל (רבע כוס) שמנת מתוקה וממיסים במיקרוגל. טורפים היטב להמסה מלאה ומקפלים כל שוקולד לחלק גבינה אחר.


אפייה:

משמנים את דפנות התבנית בחמאה ועוטפים ברצועת רדיד אלומיניום את הדפנות החיצוניות של התבנית.

מניחים בתחתית התנור תבנית עם מים חמים. מחממים את התנור 150 מעלות לא טורבו.

יוצקים את בלילת השוקולד על גבי הבסיס האפוי ואופים 10 דקות בדיוק. מוציאים את התבנית ויוצקים בעדינות מעל בלילת השוקולד את בלילת הרובי הורוד ומשיבים לאפייה עשר דקות נוספות. מוציאים את התבנית ויוצקים בעדינות מעל בלילת הרובי את בלילת השוקולד הלבן ואופים שעה נוספת. מצננים את העוגה כשעה בתנור כבוי עם דלת מעט פתוחה. מקררים שש שעות לפני חילוץ מתבנית.


ציפוי מרנג:

בקערת המיקסר במהירות נמוכה מקציפים חלבונים, במקביל מרתיחים יחד בקלחת מים וסוכר לטמפרטורה של 118 מעלות. יוצקים את סירופ הסוכר, תוך כדי הקצפה לתוך קערת החלבונים, וממשיכים להקציף כעשר דקות במהירות גבוהה. מעבירים לשק זילוף צנטר סנט הונורה ומזלפים על פני העוגה. חורכים בעזרת מבער ברנר. שומרים במקרר.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page