top of page
תמונת הסופר/תאורלי

טרס לצ'ס טורקי

עודכן: 9 בינו׳ 2023



עוגת טרס לצ'ס או מפורטוגזית עוגת שלושת החלבים היא עוגה דרום אמריקאית, בחושה אשר יוצקים מעל חלב+שמנת מתוקה+חלב מרוכז (מכאן שלושת החלבים) לאחר שהנוזל נספג בעוגה החמה מורחים שכבת קצפת ופה יש מספר גרסאות, יש המפזרים קינמון ויש ריבת חלב וגם פה בבלוג יש את הגרסה שלי.

מסתבר שלעוגת שלושת החלבים יש גם גרסה טורקית שווה יותר- על כל הטוב שהזכרתי יוצקים קרמל, וואוו הביס שמתקבל! אז אפיתי עוגה, בתום האפייה חוררתי את העוגה החמה בעזרת שיפוד המון חורים ויצקתי מעל את שלושת החלבים אשר ערבבתי יחד לנוזל אחד והנחתי לו להיספג. מעל מרחתי שמנת מתוקה שהקצפתי עם אינסטנט פודינג לקצפת ומעל יצקתי רוטב קרמל, כזה שמכינים בקלות ומצליח לכל אחד. בקלחת מערבבים יחד שמנת מתוקה, חמאה וסוכר דמררה (סוכר חום יצא כהה מדיי) על להבה בינונית טורפים כל העת לרתיחה, ובמשך חמש דקות טורפים תוך בעבוע. זהו, יוצקים לכלי נקי, מצננים לטמפרטורת החדר ומצפים את העוגה. חשוב לזכור: את נוזל שלושת החלבים יוצקים על העוגה חמה. את הקצפת מורחים על העוגה לאחר שספגה את כל הנוזל ושהצטננה לחלוטין ואת רוטב הקרמל יוצקים כשהוא צונן ולאחר קרור הקצפת. פשוט אך חשוב! אל תחששו- עוגה מפוארת שמכינים בקלי קלות ואתם חייבים אותה לעצמכם!! תהנו.

טרס לצ'ס טורקי

תבנית 30/25


חומרים


עוגה בחושה:

5 ביצים

200 ג' סוכר (כוס)

5 ג' תמצית וניל (כפית)

30 מ"ל שמן (2 כפות)

120 מ"ל מים חמימים (חצי כוס)

210 ג' קמח (כוס וחצי)

10 ג' אבקת אפייה (2 כפיות/שקיק)


שלושת החלבים:

400 ג' חלב מרוכז ממותק (פחית)

250 מ"ל שמנת מתוקה (מיכל קטן)

240 מ"ל חלב (כוס)

קצפת:

250 מ"ל שמנת מתוקה (מיכל קטן)

25 ג' אינסטנט פודינג וניל (2 כפות)

רוטב קרמל:

200 ג' סוכר דמררה (כוס)

250 מ"ל שמנת מתוקה (מיכל קטן)

50 ג' חמאה






אופן הכנה

עוגה בחושה:

מקציפים ביצים יחד עם הסוכר במשך כארבע דקות לקבלת מסה תפוחה ובהירה.

מוסיפים תוך כדי הקצפה: תמצית וניל, שמן ומים חמימים עד להטמעה מלאה.

מנפים מעל את הקמח ואבקת האפייה ומקציפים לקבלת מסה אחידה וחלקה.

יוצקים לתבנית מרופדת נייר אפייה ואופים בחום תנור, 160 מעלות תוכנית טורבו למשך כחצי שעה עד להזהבה. מוציאים את העוגה מהתנור ומיד מחוררים בעזרת שיפוד בצפיפות על פני העוגה.


שלושת החלבים:

לקראת תום האפייה, מערבבים בתוך כלי מזיגה את החלב המרוכז יחד עם החלב והשמנת המתוקה לקבלת נוזל אחיד. יוצקים את נוזל שלושת החלבים על גבי העוגה החמה והמחוררת, מצננים ומשהים בטמפרטורת החדר לספיגה מלאה של כל הנוזל בעוגה.


קצפת:

לאחר שהעוגה הצטננה לחלוטין והנוזל כולו נספג בתוכה, מקציפים שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג וניל לקצפת יציבה. מוציאים לקערית כפית מהקצפת ושומרים במקרר להמשך. את שאר הקצפת מורחים בשכבה אחידה על גבי העוגה ומכניסים למקרר למשך כשעה.

רוטב קרמל:

בזמן שהקצפת מתייצבת במקרר, מכינים את הקרמל.

יוצקים לתוך קלחת את השמנת המתוקה, החמאה וסוכר הדמררה.

מניחים על גבי להבה בינונית וטורפים כל העת עד להמסה ולרתיחה.

מרגע הרתיחה, מודדים חמש דקות בדיוק על השעון, טורפים כל העת על להבה בינונית תוך כדי בעבוע.

בתום חמש הדקות, יוצקים את הקרמל לתוך צנצנת נקייה ומצננים בטמפרטורת החדר במשך כשעה.

כאשר הקצפת התקררה על גבי העוגה והקרמל הצטנן לחלוטין ומעט הסמיך, מצפים את שכבת הקצפת בשכבה אחידה של קרמל. הרוטב חייב להיות קר, כמו כן גם הקצפת אחרת הם יתערבבו.


מוסיפים מעט חלב לתוך מעט הקצפת שהפרשנו קודם ומערבבים לקבלת מרקם רך כגנאש, מעבירים לשקית זילוף קטנה, גוזרים פתח יציאה קטן ומזלפים קווים לרוחב העוגה. בעזרת קיסם מעבירים קווי אורך נגדיים על הקצפת, פעם למעלה ופעם למטה לקבלת הדוגמא.

מקררים להתייצבות. שומרים בכלי אטום במקרר.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page