top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת גבינה ושוקולד לבן אפוייה לפסח

עודכן: 28 במרץ 2021

עוגות גבינה אהובות עלינו במהלך כל ימות השנה. בחג הפסח שעבר, הכנתי עוגת גבינה אפוייה עם שוקולד לבן על בסיס עוגיות יין של פסח, אותן עוגיות פשוטות שניתן לרכוש בכל רשתות השיווק והתקבלה עוגה נהדרת שקצרה המון מחמאות ובקשות למתכון, והאמת היא שלא חשבתי לכתוב מתכון לפסח של עוגת גבינה, אך הביקוש גרם לי לשחזר את אותה עוגה נהדרת ואהובה.

עוגת גבינה ושוקולד לבן אפוייה לפסח

תבנית 24

בסיס:

180 ג' עוגיות יין של פסח

80 ג' חמאה מומסת


מלית גבינה:

500 ג' גבינה לבנה 9%

400 ג' גבינת שמנת 16%

200 ג' שמנת חמוצה

5 ביצים

200 ג' שוקולד לבן

80 מ"ל שמנת מתוקה (שליש כוס)

20 ג' אינסטנט פודינג וניל (2 כפות)


ציפוי:

150 ג' שוקולד לבן

60 מ"ל שמנת מתוקה (רבע כוס)





אופן ההכנה

בסיס:

מניחים את העוגיות במעבד מזון, וטוחנים דק. ממיסים את החמאה, יוצקים על העוגיות הטחונות ומעבדים לאיחוד, עד שהעוגיות יצופו ויהפכו לחות. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומהדקים את העוגיות הטחונות בצורה אחידה על בסיס התבנית. מקפיאים עד השלב הבא.


מלית גבינה:

בקערה גדולה, מערבבים יחד את הגבינות עם השמנת החמוצה לריכוך ואיחוד. מערבבים פנימה את הסוכר ומשהים חמש דקות להמסת הסוכר. טורפים פנימה ביצה אחר ביצה עד להטמעה מלאה. מנפים מעל את אינסטנט הפודינג ומקפלים היטב. מניחים בקערה חסינת חום את השוקולד הלבן עם השמנת המתוקה וממיסים בפולסים במיקרוגל עד להמסה מלאה. מערבבים 2 כפות ממלית הגבינה לתוך קערת השוקולד ומערבבים היטב. מערבבים עוד 2 כפות ממלית הגבינה לקערת השוקולד ומערבבים היטב לשם השוואת מרקמים. משיבים את תכולת השוקולד המומס למלית הגבינות וטורפים היטב לקבלת מסה חלקה.

יוצקים על גבי בסיס העוגיות הקפוא ואופים 150 מעלות, לא בתוכנית טורבו במשך כשעה וחצי. מצננים בתוך תנור כבוי עם דלת פתוחה במשך חצי שעה נוספת. מצננים מספר שעות לפני חילוץ מהתבנית וציפוי.


ציפוי:

מרתיחים את השמנת המתוקה, יוצקים על גבי השוקולד וממיסים לגנאש אחיד.

יוצקים את הציפוי על פני העוגה ומקררים להתייצבות.

שומרים בכלי אטום במקרר.





0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page