top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות אהבה פרסית


עוגיות אהבה פרסית, הן ההמשך הישיר לעוגה אהבה פרסית שקיימת בבלוג. עוגה בחושה מלאת טעמים ארומטיים של הל, מי זאהר (מי פריחת ההדרים) מי ורדים ומלאה בפיסטוקים. את העוגיות, יצרתי כגליל. בצק פריך שמחבק בתוכו, שקדים, פיסטוקים ומי זאהר. את הגליל עטפתי בשבבי קוקוס ובפיסטוקים טחונים ולאחר הקפאה פרסתי לעוגיות (ניתן לשמור גליל אחד במקפיא לפעם אחרת), הריח המשכר בזמן האפייה מילא את כל הרחוב... טבלתי בזיגוג חלב קוקוס ועלי ורדים וזריתי ורדים מסוכרים ופיסטוקים גרוסים. ואוו! מתכון ארוך אך פשוט ויחד עם זאת מיוחד וחגיגי. אתם חייבים אותו לעצמכם. עלי ורדים מיובשים ניתן לרכוש בחנויות טבע שונות ובחנויות תבלינים מובחרות.


עוגיות אהבה פרסית

חומרים

בצק:

200 ג' חמאה קרה

ביצה

350 ג' קמח (2.5 כוסות)

50 ג' אבקת שקדים (חצי כוס)

70 ג' פיסטוקים טחונים (חצי כוס)

150 ג' סוכר (3/4 כוס)

2 טיפות מי זאהר

2 כפות עלי ורדים מיובשים


גלגול:

50 ג' סוכר דמררה (רבע כוס)

35 ג' פיסטוקים טחונים (רבע כוס)

20 ג' פתיתי קוקוס (2 כפות)


זיגוג:

80 מ"ל חלב קוקוס (שליש כוס)

כף עלי ורדים מיובשים

2 טיפות מי ורדים

טיפת צבע ורוד (לא חובה)

200 ג' אבקת סוכר (כוס וחצי)


זרייה:

2 כפות עלי ורדים מיובשים / מסוכרים

חופן פיסטוקים קצוצים







אופן ההכנה

בצק:

במעבד מזון, או במיקסר וו גיטרה. מנפים את הקמח ומוסיפים אבקת שקדים, פיסטוקים טחונים וסוכר ומערבבים. מוסיפים חמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה ומי זאהר ומעבדים רק עד קבלת בצק.

מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים ומגלגלים כגליל. מערבבים יחד את חומרי הגלגול: סוכר יחד עם פתיתי קוקוס ופיסטוקים טחונים, מפזרים על נייר אפייה ומגלגלים מעל את גלילי הבצק לציפוי מלא. עוטפים כל גליל בנייר אפייה ומחזקים בניילון נצמד ומקררים לפחות שעה. (ניתן להקפיא למועד אחר עד חודש ימים).


אפייה:

פורסים את הגליל, בעזרת סכין חדה לפרוסות בעובי 2 - 1.5 ס"מ ומניחים במרווחים בתבנית תנור מרופדת נייר אפייה. אופים בחום תנור 160 מעלות, תוכנית טורבו למשך 18 דקות. העוגיות מתייצבות בצינון, נא לשים לב לא לייבש אותן. מצננים היטב עד שלב הזיגוג.


זיגוג:

מרתיחים יחד בקלחת את חלב הקוקוס יחד עם עלי הורדים המיובשים, מסירים מהכיריים ומשהים 15 דקות בטמפרטורת החדר לספיגת טעמים. מסננים את חלב הקוקוס מעלי הורדים, אין לנו בהם צורך יותר, אפשר לזרוק. מתגברים את החלב במעט מי ורדים ואם רוצים גם צבע מאכל ורוד בהיר המסמן את צבע הורדים, אך גם לבן טבעי זה מצויין.

מנפים אבקת סוכר וטורפים בהדרגה את חלב הקוקוס והורדים לקבלת זיגוג סמיך וחלק ללא גושים.

אם יש צורך ניתן להוסיף אבקת סוכר לסמיכות, או מעט מיץ לימון לדילול.

טובלים את העוגיות למחצה, מניחים על משטח ייבוש (תבנית או מגש מרופד נייר אפייה) וזורים מעל עלי ורדים מיובשים / מסוכרים ופיסטוקים קצוצים.

מניחים להתייבשות בטמפרטורת החדר. מאחסנים בכלי אטום במקום מוצל.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page