top of page
תמונת הסופר/תאורלי

סופגניית חלומות מפורטוגל

סופגניית חלומות מפורטוגל, הן סופגניות עשויות בצק רבוך (כזה שמכינים ממנו פחזניות) ומטגנים אותן בעזרת 2 כפיות לכדי כדורונים קטנים המצופים בסוכר. סופגניות מהירות, ללא צורך בהתפחה או בעזרים מיוחדים, בא לכם, מכינים ונהנים. אני ממליצה להוריד את מסת הבצק לשמן החם בעזרת כפיות ולא כפות, שכן הסופגניות תופחות וגדלות בשמן החם ובמחצית זמן הטיגון, נדמה שהכדורים מתבקעים ושהכל נהרס, אך אל בהלה ודאגה, הן ימשיכו להיטגן ולהיסגר לכדי כדור מושלם ואז תוכלו לגלגל אותן במעטפת סוכר מתוקה או אפילו לפתוח ולמרוח כל דבר מתוק העולה ברוחכם.

סופגניית חלומות מפוטוגל


חומרים


240 מ"ל מים (כוס)

100 ג' חמאה

6 ג' סוכר (כפית)

2 ג' מלח (רבע כפית)

140 ג' קמח (כוס)

4 ביצים



אופן ההכנה

בסיר בינוני בעל תחתית עבה, מניחים את המים יחד עם החמאה, הסוכר והמלח וועל גבי להבה בינונית- גבוהה טורפים להמסה. ברתיחה, מוסיפים בבת אחת את הקמח ומערבבים היטב בעזרת כף עץ עד ספיגת כל הנוזלים ופרידת המסה מדפנות הסיר. מסירים מהכיריים ומערבבים להוצאת האדים ולקרור המסה.

טורפים בקערית את הביצים, ומוסיפים בהדרגה תוך כדי טריפה מתמדת בת דקה או שתיים בין ההוספות, עד קבלת מסה אחידה, חלקה ורכה.


מחממים בתוך סיר בינוני, שמן לטיגון עמוק לטמפרטורה של 160-170 מעלות.

משמנים מעט 2 כפיות (לא כפות), מרימים כפית ממסת הבצק, מעגלים מעט לצורה אחידה ובעזרת הכפית הנוספת, מורידים ישירות לטיגון בשמן החם. הסופגניות מתהפכות מצד לצד בזמן הטיגון, אך שימו לב שהצבע יהיה אחיד. מוציאים את הסופגניות בערת כף מחוררת אל משטח נייר סופג ומיד מעבירים למשטח סוכר, לציפוי אחיד של כל הסופגניות. מגישים חם, אפשר להגיש עם מבחר ריבות וממרחים מתוקים.


כמו כל הסופגניות, גם סופגניית החלומות הפורטוגלית טעימה יותר ביום ההכנה.






0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commenti


bottom of page