top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

קוביות שורטברד מיליונר

הקוביות האלה, או יש לומר החטיף עוגה הנפלא הזה, מקורו אצל הסקוטים ובכלל הממלכה הבריטית.

הבסיס, לחם קצר או בצק פריך מתוק, מתפורר ונמס בפה, מעל שכבת קרמל עשירה (ומכאן, יש אומרים הגיע השם מיליונר) ובציפוי שוקולד משולב חלב ומריר, מתקבלות קוביות עשירות שמותירות טעם מטורף בפה הרבה אחרי שהוא נגמר. ההכנה, פשוטה למדיי. בחרתי להנגיש לכם את הכנת הקרמל, שכן יש לא מעט החוששים מהכנתו, וגם לי קרה בתחילת דרכי באפייה, שהשקעתי במצרכים ובהכנה ארוכה ולבסוף לעוגה היה טעם מר מהקרמל. במתכון שלי לקרמל, לא תצטרכו לנחש את הצבע הנכון של הקרמל, אני מציעה להשתמש במד חום להצלחה מרובה ויעילה. תקראו את המתכון עד סופו, תתכוננו ותעבדו על פי ההוראות ואני מבטיחה הנאה מרובה ועשירה, לא למיליונרים בלבד!

קוביות שורטברד מיליונר

תבנית 20/25


שכבת בצק פריך:

245 ג' קמח (כוס ו3/4)

5 ג' אבקת אפייה (כפית)

60 ג' אבקת סוכר (חצי כוס)

100 ג' חמאה קרה

חלמון

ביצה

5 ג' תמצית וניל (כפית)


שכבת טופי קרמל:

300 ג' סוכר (כוס וחצי)

150 ג' סירופ תירס (3/4 כוס)

90 מ"ל מים (שליש כוס+כף)

180 מ"ל שמנת מתוקה (3/4 כוס)

150 ג' חמאה

5 ג' תמצית וניל (כפית)

5 ג' מלח ים (כפית)


ציפוי גנאש:

100 ג' שוקולד חלב

50 ג' שוקולד מריר

120 מ"ל שמנת מתוקה (חצי כוס)


עיטור:

פניני קראנץ' קרמל





אופן ההכנה

שכבת בצק פריך:

במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה, מנפים את הקמח יחד עם אבקת האפייה ואבקת הסוכר.

מוסיפים את החמאה ומעבדים לקבלת פירורים. מוסיפים את הביצה, החלמון והוניל ומעבדים רק עד לקבלת בצק. מאחדים את הבצק, ועל גבי נייר אפייה מקומח קלות, מרדדים לקוטר בסיס התבנית ומניחים את הבצק יחד עם נייר האפייה בתוך התבנית. אופים בחום תנור, 160 מעלות תוכנית טורבו למשך כרבע שעה עד הזהבה ומצננים.


שכבת טופי קרמל:

בקלחת, מניחים יחד שמנת מתוקה וחמאה ועל גבי להבה בינונית ממיסים, מרתיחים ומצננים לטמפרטורה חמימה. במקביל, מניחים יחד בסיר קטן אך גבוה, את המים יחד עם הסוכר וסירופ התירס, מערבבים קלות ועל גבי להבה בינונית, מחממים, מביאים לרתיחה עד לטמפרטורה של 160 מעלות. אין צורך לערבב עם כף, אך אפשר מדי פעם לערבב קלות את הסיר, תוך כדי תזוזה. כשהקרמל הגיע לטמפרטורה הנכונה, מסיטים את הסיר מהכיריים בהדרגה ובזהירות, יוצקים מעט מהשמנת והחמאה המומסת, מערבבים היטב בעזרת כף עץ או סיליקון ויוצקים עוד מהנוזל החמים, ככה בשלוש- ארבע פעימות עד לשילוב שלם. בתום האיחוד, משיבים את הקרמל לכיריים, ועל גבי להבה נמוכה, מערבבים עם כף עץ או סיליקון כל העת עד לטמפרטורה של 120 מעלות לקבלת טופי. מסירים את הסיר מהכיריים ומערבבים לתוכו את הוניל והמלח, מערבבים היטב להוצאת האדים למשך כדקה אחת ויוצקים את הקרמל על גבי בסיס הבצק שבתבנית.

מקררים להתייצבות למשך שעתיים עד שלב הגנאש.


ציפוי גנאש:

מניחים בקערה חסינת חום את השוקולד, מרתיחים את השמנת המתוקה, יוצקים על גבי השוקולד ומערבבים היטב להמסה ולקבלת גנאש אחיד. יוצקים את הגנאש על גבי שכבת הקרמל שבתבנית ומשיבים למקרר להתייצבות למשך כחצי שעה.


פורסים לקוביות ושומרים בכלי אטום במקרר. ניתן לעטר את הקוביות בפניני קראנץ' קרמל. רצוי להגיש בטמפרטורת החדר, כאשר הטופי מעט מתרכך.






0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page