top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות חמאה נמסות בפה


עוגיות חמאה נמסות בפה, מלאות טעם ומהירות הכנה. הן לא הכי יפות בעולם, אבל הן הכי טעימות מכולן!

רקחתי יחד חמאה עם אבקת סוכר לתערובת רכה, הוספתי ביצה, תמצית וניל, ליקר אמרטו ושמן.

הוספתי קמח, אבקת אפייה וקורנפלור- התקבל בצק רך רך אך לא דביק שממנו קרצתי פיסות בצק, עיצבתי למשהו שנראה כמו מלבן, חרטתי דוגמא בעזרת מזלג, פרסתי ואפיתי קצרות. העוגיות שהתקבלו קיבלו אינספור מחמאות כמו היו העוגיות הכי מיוחדות! אלה הן בדיוק העוגיות איתן תרצו למלא את צנצנת העוגיות ואין מי שלא יאהב אותן בבית ובהתחייבות. אז ככה: השילוב המטורף של חמאה עם שמן יוצר בצק אלסטי במיוחד שלאחר האפייה הוא פריך ורך בסנכרון מושלם. אני אוהבת לתבל את הבצק במעט ליקר אמרטו, הוא מוסיף טעם מרציפני מושלם, אם אין לכם אפשר להמיר בכמה טיפות של תמצית שקדים או אפילו לוותר.

אם תרצו, ניתן להוסיף כפית גרידת לימון או תפוז לריח וטעם ארומטי. אבל הן באמת מושלמות כמו שהן

אם אמרטו או בלעדיו. אפשר לערבב את החומרים באופן ידני, להתחיל עם מטרפה, לעבור ללקקן ולבסוף עם הידיים- מאוד קל ופשוט וזה אופן שבו אני הכנתי ואפשר להעזר במיקסר עם וו גיטרה או במעבד מזון- איך שנוח לכם. אז תרתיחו מים, תיכף הן יהיו מוכנות...

עוגיות חמאה נמסות בפה

כ- 50 עוגיות


חומרים


250 ג' חמאה רכה

120 ג' אבקת סוכר (כוס)

ביצה

5 ג' תמצית וניל (כפית)

15 ג' ליקר אמרטו (כף)

100 ג' שמן (חצי כוס)

490 ג' קמח (3.5 כוסות)

140 ג' קורנפלור (כוס)

5 ג' אבקת אפייה (כפית)




אופן ההכנה



יוצקים לקערה בינונית, או לקערת מיקסר עם וו גיטרה, או לקערת מעבד המזון את החמאה הרכה יחד עם אבקת הסוכר ומעבדים (עם מטרפה) לקבלת מסה קרמית ואחידה.

מוסיפים תמצית וניל, ליקר אמרטו ושמן וטורפים היטב להטמעה מלאה.

מנפים מעל את הקמח, הקורנפלור ואבקת האפייה ומעבדים (תחילה עם לקקן ואחר כך בידיים) עד קבלת בצק אחיד, רך גמיש ונוח, אך לא דביק.


מרפדים 2 תבניות תנור בנייר אפייה. מקמחים קלות את משטח העבודה.

קורצים פיסת בצק כגודל כדור טניס, מעבדים לגליל, מניחים על משטח העבודה ומעצבים את הגליל למלבן בעזרת טפיחות קלות בידיים. מעבירים מזלג על גבי המלבן, ובעזרת סכין חדה פורסים לקוביות.

קחו בחשבון שהעוגיות תופחות מעט באפייה. מניחים במרווחים קלים על תבנית האפייה ואופים כל תבנית בנפרד, בחום תנור, 160 מעלות תוכנית טורבו למשך 12-15 דקות בלבד. העוגיות נשארות בהירות, עם שיזוף קל בקצוות ומתייצבות בצינון- שימו לב לא לעבור על זמן האפייה המומלץ.

בוזקים אבקת סוכר על העוגיות החמות ומצננים היטב.

מאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page