top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגיות ספירלה טריקולור


העוגיות האלה תמיד ישארו בזכרוני כשבלולי עומר, כך עומר שלי קרא לעוגיות אלה בילדותו, רק שאז הן היו חום שוקולד ולבן וניל ואת המתכון ניתן למצוא פה בבלוג. הפעם הפכתי את המתכון מדו לטרי, כלומר בשלושה צבעים וטעמים וזה פשוט בהחלט: מכינים בצק אחד אותו פורסים לשלושה חלקים ולשים אל תוך כל חלק כף אחת של ממרח, החום הוא נוטלה, הירוק הוא מחית פיסטוק והלבן הוא ממרח נוגט אגוזים (קינדר בואנו), לא ממליצה להשאיר את הלבן ללא ממרח, שכן צריך את שלושת חלקי הבצק במרקם זהה לכן אם חסר לכם ממרח נוגט/קינדר בואנו אפשר להשתמש בממרח אגוזים בהיר אחר. הבצק מצריך קרור של שעתיים כדי שהממרחים ייספגו היטב בבצק, לאחר הרידוד ההרכבה והגלגול של הבצק לרולדה לפני הפריסה, יש צורך בהקפאה. אפשר להקפיא מינימום שעה אחת וניתן לשמור בהקפאה עד חודשיים, לכל עת שתחפצו, פשוט פורסים ואופים כשמתחשק או שלפתע קופצים אורחים... עוגיות פריכות בטעם עדין של מיני אגוזים, יפות ומהנות שהכי טעים למלא איתן את הצנצנות.


עוגיות ספירלה טריקולור


חומרים


500 ג' קמח (3.5 כוסות)

50 ג' אבקת שקדים (חצי כוס)

200 ג' אבקת סוכר (כוס ו3/4)

250 ג' חמאה רכה

2 ביצים

5 ג' תמצית וניל (כפית)


15 ג' נוטלה (כף)

15 ג' מחית פיסטוק (כף)

15 ג' ממרח נוגט אגוזים (קינדר בואנו) (כף)




אופן הכנה

בקערת המיקסר עם וו גיטרה או במעבד המזון, מנפים את הקמח יחד עם אבקת שקדים ואבקת סוכר.

מוסיפים את החמאה ומעבדים לקבלת פירורים.

מוסיפים את הביצים והוניל ומעבדים רק עד לקבלת בצק.

מוציאים את הבצק למשטח עבודה, מאחדים קלות את פירורי הבצק הגדולים, ופורסים לשלושה חלקים שווים.

משיבים כל חלק בצק חזרה לקערת המיקסר או המעבד, תחילה מוסיפים את הממרח הבהיר, נוגט האגוזים ומעבדים עד להטמעה מלאה בבצק. לאחר מכן, חלק שני של בצק יחד עם מחית פיסטוק עד להטמעה מלאה ולבסוף חלק אחרון של בצק עם ממרח נוטלה. עוטפים כל חלק בצק בנפרד בניילון נצמד ומקררים למשך שעתיים לפחות להתייצבות.


מרדדים דק כל חלק בנפרד, על נייר אפייה לריבוע בגודל זהה.

מברישים מעט מי ברז על הבצק הבהיר, מניחים מעליו את בצק הפיסטוק, מברישים קלות במי ברז ומניחים מעל את בצק הנוטלה. בעזרת סכין חדה פורסים שאריות בצק.

מגלגלים את הבצק לרולדה הדוקה, אפשר להיעזר בנייר האפייה לגלגול קל יותר.

עוטפים את הגליל שהתקבל בנייר אפייה ומקפיאים למשך שעה.


פורסים את הגליל לפרוסות במרווחים של 2 מ"מ ומניחים על תבנית תנור מרופדת נייר אפייה.

אופים כל תבנית בנפרד, בחום תנור 160 מעלות תוכנית טרובו למשך 12 דקות רק עד שהקצוות מזהיבות קלות. גם אם נדמה שהעוגיות אינן אפויות, הן מתייצבות בצינון. מצננים היטב.


שומרים בכלי אטום בטמפרטורת החדר.




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page