top of page
  • תמונת הסופר/תאורלי

עוגת טירמיסו אפוייה


יש לא מעט עוגות טירמיסו בבלוג. יש טירמיסו קלאסי וטירמיסו בטעמים ויש המון ואריציות של טירמיסו בכל מיני מרקמים והפעם בחרתי לאפות את הטירמיסו שלי, אז הכנתי בסיס ספוג המדמה משטח של לשונות חתול, עליו הנחתי לשונות חתול ולאחר האפייה הספגתי בסירופ קפה ומעל הכל קרם מסקרפונה מועשר בחלב מרוכז והמון גרידת שוקולד, כי אני מעדיפה את הטירמיסו שלי מתוק ולא מר מקקאו... התקבלה עוגה נפלאה בטעמה, ביס רך ומנחם ומרומם בדיוק כמו שמצפים מטירמיסו. אז רק הבהרה לפני ההכנה: את העוגה מתחילים בהכנת הסירופ שכן הוא צריך להצטנן, אני אוהבת להשתמש בסירופ בליקר אמרטו (ליקר שקדים), אפשר להמיר לכל ליקר אחר שאתם אוהבים ושישתלב יחד עם הקפה או לוותר אך במידה ומוותרים יש להשתמש בכוס מים רותחים ולא ב3/4 הכוס ואת אבקת הקפה ניתן להמיר למנת אספרסו חזק. את סירופ הקפה מספיגים בהדרגה אל בסיס העוגה ולשונות החתול, אט אט את כולו עד תום, לא משקים או יוצקים רק מספיגים בעזרת מברשת וגם אם נדמה לכם שהכל כבר רטוב, תמשיכו עד תום כדי שהטעמים יספגו והמרקם יתקבל רך. כמו אמרתי אני אוהבת לגרר שוקולד על הטירמיסו אך ניתן לבזוק אבקת קקאו אם טעים לכם.


עוגת טירמיסו אפויה

תבנית 30/20

חומרים


סירופ קפה:

9 ג׳ קפה מגורען/נמס (2 כפות)

200 מ״ל מים רותחים (3/4 כוס+ 2 כפות)

30 מ״ל ליקר אמרטו (2 כפות)


ספוג:

4 ביצים

200 ג׳ סוכר (כוס)

10ג׳ סוכר וניל (2 כפיות/שקיק)

200 ג׳ שמן (כוס)

175 ג׳ קמח (כוס ורבע)

6 ג׳ אבקת אפייה (כפית ורבע)

14 יחידות לשונות חתול


קרם:

250 ג׳ מסקרפונה

200 ג׳ חלב מרוכז (3/4 כוס)

250 מ״ל שמנת מתוקה (גביע קטן)

30 ג׳ אינסטנט פודינג וניל (3 כפות)

5 ג׳ תמצית וניל (כפית)


עיטור:

100 ג׳ שוקולד חלב/מריר



אופן ההכנה


סירופ קפה:

מניחים בתוך כוס גדולה את אבקת הקפה המגורען או הנמס, יוצקים מעל מים חמים ומערבבים להמסה, מוסיפים ליקר אמרטו, מערבבים היטב ומצננים עד השימוש.


ספוג:

מניחים בקערת ההקצפה את הביצים, מוסיפים סוכר וסוכר וניל ומקציפים במשך 4-5 דקות עד לקבלת קצף תפוח ובהיר. מזרזפים פנימה שמן ומקציפים להטמעה. מנפים מעל קמח ואבקת אפייה ומקציפים עד להטמעה וקבלת מסה אחידה. יוצקים את התערובת לתבנית מרופדת נייר אפייה, משטחים בשכבה אחידה ומניחים מעל את לשונות החתול בשתי שורות של 7 לשונות חתול בכל שורה ובמרווחים קטנים. אין צורך לדחוף את לשונות החתול פנימה לתוך התערובת, רק מניחים.

אופים בחום תנור, 160 מעלות תוכנית טורבו למשך כ-40 עד 45 דקות להזהבה ולהתייצבות.

בעת הוצאת העוגה מהתנור מתחילים בהברשת הסירופ אט אט בהדרגה, קודם את לשונות החתול, לאחר מכן את המעברים בכל הכיוונים, באופן שווה ולספיגה מלאה עד תום הסירופ.


קרם:

יוצקים מסקרפונה לקערה ומרככים למרקם קרמי בעזרת לקקן.

יוצקים מעל שמנת מתוקה ומערבבים קלות. מוסיפים חלב מרוכז, תמצית וניל ואינסטנט פודינג וניל ומקציפים במהירות בינונית עד קבלת קרם רך ויציב.

יוצקים את הקרם בזהירות ובהדרגה על גבי העוגה, ומורחים אט אט בשכבה אחידה שכל הקרם יכנס היטב ברווחים של לשונות החתול ועד לכיסוי מלא ואחיד.


עיטור:

מגררים דק שוקולד חלב או מריר על גבי שכבת הקרם.

מצננים את העוגה במקרר להתייצבות ולספיגת טעמים במשך כשש שעות לפני חילוץ, פריסה והגשה.

מאחסנים בכלי אטום במקרר.











0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page